Eleccions catalanes
Aragonès demana una gran mobilització per vèncer la «complicitat del PSC amb Vox»
El republicà critica als socialistes que «mercadegin» amb els vots ultres
Acusa Junts de voler desgastar ERC amb un «fals retorn del tripartit»
Els republicans presenten un decàleg per combatre al feixisme a les institucions
El presidenciable d’ERC, Pere Aragonès, va cridar aquest divendres, a Barcelona, a la mobilització de l’electorat independentista després de veure que «el PSC està blanquejant l’extrema dreta»: «L’única manera d’evitar que els vots de Vox decideixin quin serà el futur president és una victòria incontestable d’ERC». Aragonès va criticar, fins i tot, al PSC la seva complicitat amb el partit de Santiago Abascal a l’assenyalar que «al feixisme se’l combat, no es mercadeja amb els seus vots».
Aragonès va acusar també el PSC d’haver sigut els que es van posar en contacte amb Manuel Valls perquè, amb els seus vots, evités que «hi hagués un alcalde de Barcelona independentista i d’ERC». El coordinador d’ERC, per cert, va asseverar que la querella que el mateix Valls ha interposat contra ell, per qualificar-lo de xenòfob, no el «faran callar»
«I aquells que segueixen amb el missatge que farem un tripartit», amb referència a un dels missatges habituals de Junts, «ho fan només per desgastar. Perquè amb el PSC, res de res» va asseverar Aragonès, que va tornar a demanar al puigdemontisme «que no s’equivoqui d’enemic»
«De Maragall a Ortega Smith»
Notícies relacionadesGabriel Rufián, en la seva intervenció, va percudir pel mateix flanc. Com també ho va fer Roger Torrent. El diputat al Congrés va afirmar que «el candidat de Vox, del seu bloc, del bloc del 155 és Illa com fa quatre anys va ser Inés Arrimadas». I és que, per al republicà, «Illa no existeix, són els jutges». Es va endinsar en les crítiques al PSC, del qual va afirmar que «han anat de Pasqual Maragall a Ortega Smith». I va acabar amb una pregunta la seva intervenció «¿algú dubta que si han d’acceptar els vots de Vox per accedir a la Generalitat, ho faran?»
Al matí, al Camp de la Bota, escenari de centenars d’afusellaments franquistes després de la Guerra Civil, Aragonès va presentar un decàleg amb el qual «confrontar l’extrema dreta» i amb el qual pretenen «interpel·lar» la resta de forces. Entre els punts del text, ERC crida a «confrontar el feixisme sense demonitzar el seu electorat», «desemmascarar la seva retòrica» i, sobretot, «impedir que decideixin en les institucions». Res gratuït aquest últim punt, donat l’oferiment de Vox a votar una possible investidura de Salvador Illa, si venç el 14-F. Un oferiment que, segons Aragonès, fins i tot no ha rebutjat el socialista.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig