El Periódico de l'Eixample

Eixample

Fins a l’abril

Comencen les obres del nou carril bici del carrer de Mallorca a Barcelona

Aquest tram connectarà amb dos més i formaran tot un eix horitzontal que permetrà anar des del Clot fins a Sants

Comencen les obres del nou carril bici del carrer de Mallorca a Barcelona

Elisenda Pons

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dilluns, 30 de gener, comencen les obres per crear un nou tram de carril bici al carrer de Mallorca, que unirà el carrer del Clot amb Cartagena. Es tracta d’una actuació que s’emmarca dins de les cinc obres que comencen aquest mes de gener per ampliar la xarxa de carrils bicicleta de Barcelona.

Aquest nou carril bici segregat i unidireccional estarà ubicat al costat mar d’aquest carrer i unirà el carril bici procedent del carrer del Clot amb el tram del carril bici del carrer de Mallorca, que ja està en funcionament, a partir de l’encreuament del carrer de Cartagena. D’aquesta manera, els usuaris de bicicletes, patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) tindran un nou eix horitzontal que creuarà la ciutat en sentit Llobregat i que unirà el barri del Clot amb l’Estació de Sants a través de l’Eixample. Està previst que aquesta obra estigui acabada a l’abril.

Per portar a terme les obres d’aquest nou tram, es faran diversos treballs com l’execució de les canalitzacions per a semàfors, el fresatge i aglomerat del paviment del carril bici, treballs de pintura i, finalment, la col·locació de peces separadores i pilons.

Alguns d’aquests treballs s’efectuaran en cap de setmana o en horari nocturn. «Es prendran les mesures necessàries per minimitzar les molèsties al veïnat», ha explicat el consistori en un comunicat.

Una vegada acabades les obres, el carrer es quedarà amb dos carrils de circulació més un carril bus al costat muntanya, i el carril bicicleta quedarà al costat mar; tots, en sentit Llobregat. També s’elimina el cordó de serveis.

Notícies relacionades

L’actuació es finança amb els fons europeus Next Generation i s’emmarca en el projecte de construcció de 32,6 quilòmetres nous de carril bici i de millora d’11,7 quilòmetres ja existents. L’objectiu, afirma l’ajuntament, és arribar aquest 2023 a tenir una xarxa total de 272 quilòmetres, per fer de Barcelona una ciutat més sostenible.

L’ús de bicicletes i patinets elèctrics continua creixent a la capital catalana. Segons dades del consistori, actualment a Barcelona es fan uns 220.000 desplaçaments diaris amb aquests transports, cosa que suposa un increment de l’11% respecte a l’any anterior i del 23% respecte a abans de la pandèmia.