Tornada al col·le a Catalunya
Educació recomana ara escalfar les aules abans que arribin els alumnes
El Govern recomana fer «ventilacions totals» de 10 minuts durant els descansos i quan la classe sigui buida
La Conselleria d’Educació de la Generalitat ha recomanat escalfar les aules dels centres educatius durant almenys una hora abans de l’arribada dels alumnes, per «buscar l’equilibri entre la ventilació i el confort tèrmic».
Al nou document d’orientacions sobre ventilació, remès aquest dilluns als centres, el departament ha recordat que «la velocitat de renovació de l’aire és molt més elevada que la velocitat de pèrdua de càrrega tèrmica a l’aula», davant els recels de part de la comunitat educativa per l’arribada del fred.
En aquest sentit, la Conselleria ha recomanat fer «ventilacions totals» de 10 minuts durant els descansos i quan l’aula sigui buida i, passat aquell temps, tancar i escalfar l’espai per millorar el confort tèrmic fins que torni l’alumnat.
A més, Educació ha proposat obrir totes les finestres i portes de les aules un mínim de mitja hora al final de la jornada lectiva.
Com a norma general, el departament ha mantingut la seva anterior instrucció: obrir portes i finestres un mínim de 20 centímetres, entre 10 i 15 minuts per cada hora lectiva.
Mòduls prefabricats
Educació ha afegit que els centres construïts a partir de l’any 2007 compleixen el reglament tèrmic i podran mantenir les finestres tancades una vegada el personal tècnic comprovi que la instal·lació funciona.
Notícies relacionadesTanmateix, en els mòduls prefabricats, que compten amb ventilació mecànica en forma de bomba de fred i calor, és necessari realitzar la ventilació natural, seguint les indicacions.
A les zones comunes, com vestíbuls, passadissos i lavabos, Educació ha recomanat mantenir lleugerament obertes les portes que donin a l’exterior; en el cas dels menjadors, s’ha prescrit ventilació màxima, ja que no s’utilitza mascareta, així com als gimnasos, que s’haurien d’utilitzar només de manera excepcional.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Necrològica Mor als 86 anys Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona
- Previsió meteorològica La borrasca Benjamín activa avisos vermells per vent al litoral cantàbric i anticipa ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
