Coronavirus a les escoles
El científic Àlex Arenas recomana tancar les escoles durant dos o tres setmanes
El físic considera un «error» la posició ferma del Govern i creu que cal «reconsiderar urgentment» la decisió
GRAF8035. BARCELONA, 01/09/2020.- Una trabajadora toma la temperatura a un niño a la entrada del colegio privado internacional American School of Barcelona, situado en Esplugues de Llobregat (Barcelona), este lunes. Este colegio, con 890 alumnos, es el primero en España que inicia el curso con medidas anticovid. EFE/ Marta Perez /
Àlex Arenas, físic i investigador de la Universitat Rovila i Virgili (URV), veu necessari el tancament dels centres educatius «com a mínim dos o tres setmanes». Considera que cal poder fer els estudis necessaris per plantejar la situació dels alumnes durant la tardor i l’hivern.
El científic ha declarat a Catalunya Ràdio que és un error la postura inamovible del Departament d’Educació de mantenir la presencialitat malgrat l’empitjorament de la pandèmia a Catalunya, i que és urgent reconsiderar la situació. Un dels motius és la limitació de la bona ventilació i ha afegit que aquestes dues o tres setmanes poden recuperar-se durant l’estiu.
Arenas ha manifestat que l’actitud d’Educació no és favorable per a ningú i ha alertat sobre el risc que els alumnes, la majoria, asimptomàtics, puguin transmetre el virus a la resta de la comunitat.
A més, ha fet referència a estudis d’Israel, amb xifres de positius més altes entre nens que entre adults, i ha defensat que «no és diferent a Israel que a Catalunya». Així mateix, ha afegit i ha reivindicat que no es pot actuar per compartiments i que l’àmbit educatiu no viu «independent de la transmissió comunitària».
- Apunt ¿Ocupats o imbècils?
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
- Reestructuració bancària Espanya pagarà demà 4.575 milions del rescat europeu a la banca del 2012
-
Ofert per
- Mobilitat urbana Barcelona recupera el projecte per portar la línia 2 del metro a Montjuïc