Infraestructura barcelonina
Lidl serà l’operador logístic més gran de la ZAL del Port
El gegant alemany desembarca als terrenys que va deixar Total el 2019 al Prat

El consell d’administració del Port de Barcelona del juny passat va donar llum verda a la concessió a CILSA perquè construeixi una nau de l’empresa distribuïdora Lidl a la ZAL del Prat de Llobregat, la plataforma logística intermodal. Amb aquest desembarcament, el gegant alemany es convertirà en l’operador més gran d’aquesta plataforma logística portuària, la primera que es va crear a l’Estat, que compta amb més de 120 empreses instal·lades i està a un 98% d’ocupació.
Aixecar a l’àrea metropolitana de Barcelona una big box, que en logística és un magatzem de grans dimensions en una parcel·la àmplia, és avui dia una fita a l’abast de pocs. El sòl va molt buscat i l’espai que Total Petrochemicals va deixar el 2019 després de tancar la planta que tenia en aquests terrenys ha necessitat molts anys i gestions per part de l’autoritat portuària.
Contracte ja firmat
De fet, fins al febrer d’aquest any, el Port de Barcelona, que compta amb un 51,5% de Cilsa (la resta és de Merlin Properties), no ha pogut desencallar l’ocupació d’aquests gairebé 100.000 metres quadrats. Avui, està tancada i sense obstacles a l’espera que comencin els treballs per construir la nau, que operarà Lidl i que pretén tenir operativa el 2027, segons confirmen fonts de l’empresa.
La inversió, de 42,1 milions d’euros, ha superat tots els tràmits. Segons ha pogut saber aquest diari, el contracte de lloguer entre l’empresa distribuïdora de matriu alemanya i Cilsa per un termini de 15 anys prorrogables també s’ha firmat, la concessió ja s’ha atorgat i és vàlida per les dues parts. Són 55.000 metres quadrats de superfície logística amb una altura de 15 metres, superior a l’habitual.
La nova nau s’afegirà a les altres dues que Lidl ja té a la ZAL Port, assolint els 165.000 metres quadrats, amb la qual cosa Barcelona es reafirma, segons la companyia, com un "enclavament estratègic per a l’eficiència i autonomia de la cadena logística internacional de Lidl", revelen les mateixes fonts. Seran els operadors més grans de la ZAL, per davant de firmes poderoses com Decathlon, Kuehne+Nagel, Arcese España o Districenter, entre altres.
Venda al sud d’Europa
Notícies relacionadesDes de la companyia es creu que la bona ubicació i comunicacions de Barcelona i el port, les modernes terminals de contenidors o la proximitat amb l’aeroport ajudaran. La futura plataforma logística permetrà rebre i posteriorment distribuir les mercaderies adquirides i transportades gràcies a la naviliera de Lidl, Tailwind Shipping Lines, per a la comercialització de productes principalment al sud d’Europa.
Tailwind va ser fundada el 2022, després de la pandèmia, quan les cadenes de subministrament internacionals s’havien vist sotmeses a una forta pressió. Malgrat que inicialment només servia a Lidl, garantint el control del flux logístic, ara també ofereix serveis a altres clients.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez