Negoci del ‘delivery’
Glovo guanya la batalla judicial contra Just Eat al desestimar un jutge la demanda de l’‘app’ madrilenya
La plataforma acusava l’empresa fundada per Oscar Pierre de competència deslleial per treballar amb ‘riders’ autònoms tot i que la llei ho prohibís i li reclamava 300 milions per això

Glovo ha guanyat una de les diverses batalles judicials que l’afecten. La seva competidora Just Eat l’havia denunciat per competència deslleial, a l’operar amb ‘riders’ autònoms malgrat que la llei ho prohibís (i, precisament per això, treballaran ells amb una flota de repartidors amb contracte). Li demanava, per això, gairebé 300 milions d’euros de compensació econòmica. No obstant, amb prou feines un mes després de veure’s les dues plataformes als tribunals, el jutjat mercantil 2 de Barcelona ha desestimat la demanda de l’aplicació madrilenya.
Així ho explica el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJCat) en un comunicat en el qual apunta que la sentència considera que els contractes utilitzats per Glovo, des de l’any 2019, garantien l’autonomia dels repartidors respectant, diu, la ‘llei rider’.
«La sentència considera que el servei de repartiment de menjar a domicili mitjançant plataformes digitals és un negoci innovador tecnològicament avançat i que el marc laboral de la seva regulació resulta controvertit i obsolet», diu el comunicat. El magistrat –s’explica– s’escuda en el fet que Just Eat i Glovo presenten models de negoci diferents, perquè el 80% del negoci de la primera és el ‘marketplace’ (és a dir, ser una espècie d’aparador digital perquè d’altres promocionin i venguin els seus productes) i en la segona, passa justament el negoci de l’entrega a domicili.
Notícies relacionadesÉs a dir, «que la laboralització dels ‘riders’ no és l’única diferència». «Els consumidors que prefereixen Glovo destaquen les funcionalitats de l’aplicació, mentre que els de Just Eat i Uber Eats destaquen el preu i les promocions», suma.
A tot això afegeix com a argument –sempre segons aquest comunicat– que malgrat haver anunciat Glovo a principis d’any que canviava de model laboral i que contractaria els seus repartidors a partir d’aquest mes de juliol, això no ha alterat de cap manera les quotes de mercat. «El juny del 2025, Glovo té una quota de mercat del 53,8%, Just Eat del 14,5% i Uber Eats del 28,5%», revela aquest text.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos