Barcelona, protagonista

Les festes d’elrow conquisten la discoteca més gran d’Eivissa

La marca d’entreteniment barcelonina dirigida pels germans Juan i Cruz Arnau transforma els dissabtes l’antic Ku i Privilege, avui [UNVRS], en un ‘hyperclub’ per a 8.000 persones.

Les festes d’elrow conquisten la discoteca més gran d’Eivissa
4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

A l’equip d’elrow, la marca d’entreteniment barcelonina que fa ballar 700.000 persones a l’any a 20 països, se li havien quedat petites les discoteques. La seva creativitat, els seus esbojarrats i artístics muntatges, la seva ambició... no cabien a les caixes escèniques dels clubs, així que en els últims anys s’han prodigat més en festivals i esdeveniments a la fresca. Fins que ha arribat [UNVRS], la sala més gran d’Eivissa i una de les més grans del món, amb l’atreviment i el pressupost per desenvolupar un escenari a l’altura del que imagini la saga de l’oci dels Arnau. El local es transforma cada dissabte en una festa on música, art, tecnologia i diversió fan ballar 8.000 noctàmbuls de diferents generacions, al so dels quatre espectacles que alternen.

[UNVRS] recull la memòria festiva i l’estructura del que va ser el mític Ku d’Eivissa i després Privilege, renovat ara com a hyperclub. La IA defineix això com a "concepte innovador que fusiona l’experiència d’un club nocturn tradicional amb elements de tecnologia, art i disseny immersiu. Es tracta d’un espai que va més enllà de la simple música i el ball, i ofereix una experiència completa i multisensorial" i just posa el nou temple nocturn com a exemple. L’espai rellançat per The Night League, que lidera Yan Pissenem (artífex també de l’èxit de Hï i Ushuaia) manté l’encanteri d’anteriors etapes, però afegeix una cúpula vegetal que corona un dels espais oberts i l’interior és ja d’una altra galàxia. Per començar, l’escultura d’un plat volador estampat davant el local posa en situació el noctàmbul. Un univers paral·lel al qual també va apel·lar l’actor Will Smith, protagonista de la campanya de llançament. I l’entrada del qual costa a partir de 80 euros.

El 7 de juny elrow va obrir la temporada eivissenca, avançant cap al que denominen elrow 2.0. És a dir, on la tecnologia ja permet imaginar històries sense límit. L’estirp de l’oci es remunta en origen a 1870, a Fraga (Osca), bolcada primer en el ball de saló i molt després en els decibels del Florida 135, l’innovador festival de Los Monegros i l’entreteniment de qualitat. Fins a sumar ja sis generacions, que en l’actualitat representen els germans Juan i Cruz Arnau Lasierra, que van crear la nova marca empresarial el 2010.

Els caracteritzen les experiències immersives, "on el públic és l’autèntic protagonista, submergit en un món de fantasia, creativitat i diversió". No escatimen en artistes, dj i un enorme exèrcit de dissenyadors i productors de personatges i vestuaris.

¿Com es cuinen les festes d’elrow? La marca suma gran varietat de produccions, que desplega en festes a mig món. Però per a [UNVRS] ha versionat quatre muntatges pròdigs segons les noves dimensions i recursos tècnics del macroespai, de la mà de tres creadors internacionals i un espanyol, amb 15 directors artístics. Fins al 4 d’octubre (última sessió) els aniran rotant, sense seguir un ordre específic. En les seves dues primeres setmanes ha desplegat el muntatge Nowmads: NewWorld, que estrena "un nou llenguatge de celebració". Escultures monumentals performers en constant moviment i una explosió de color i imatges que "desdibuixen els límits entre el que és real i el que és imaginat".

L’empresa fundada pels Arnau –el Juan pare, jubilat, encara exerceix des de la barrera d’eventual assessor, i Vicenç Martí la presideix– té la seva seu creativa a Barcelona i una gran nau de producció a Gavà, a més d’una seu de recursos humans i finances a Bilbao. Però compten amb una altra nau a Eivissa per poder gestionar les produccions que despleguen a l’illa. Expliquen a EL PERIÓDICO que per a cada festa a [UNVRS] necessiten nou tràilers amb material.

Explica el Juan pare que el més complicat a les seves premiades festes és precisament la logística, "quadrar artistes" arribats d’actuacions en diferents països, i tot l’equip que necessiten. "És com un circ ambulant", resumeix, perquè en pocs dies hauran estat a Itàlia, a Madrid, a Eivissa i ben aviat a Nova York, en diferents festivals.

Reprenent el fil eivissenc, assenyalen que una vegada comença la gran festa d’[UNVRS] despleguen unes 120 persones d’animació (actors, actrius, xanquers, aeris, showteam de confetti i d’altres), a més de 10 en producció i cinc tècnics per a llums, mapping i visuals.

Notícies relacionades

Novel·la gràfica

D’altra banda, elrow House, l’oficina de la marca a Barcelona, va acollir divendres la presentació oficial d’elrow. The origins, una novel·la gràfica impulsada per Juan Arnau Sr., que celebra 150 anys de l’excepcional història de la seva família, començant pels orígens del cafè Jusepet de Fraga. Conjugant art, humor i emoció, l’obra recorre les sis generacions de la saga dedicada a l’espectacle, la música i la cultura festiva. Il·lustrada per Josep Giró i editada per Norma Editorial, la publicació es ven a les llibreries i botigues especialitzades, i és la millor continuïtat per a aquells que ja van sucumbir a la trepidant novel·la d’Arnau pare, Bailar en el desierto.