El BBVA intensifica la campanya a Catalunya en plena opa al Sabadell
El banc assegura en una trobada amb empreses familiars catalanes que "continuarà impulsant el crèdit" a les companyies

En ple procés d’oferta de compra (opa) sobre el Banc Sabadell, el BBVA intensifica la seva ofensiva per captar negoci i suports. El responsable a Espanya del banc (country manager), Peio Belausteguigoitia, va assegurar durant una trobada amb empreses familiars que l’entitat "continuarà impulsant el crèdit a empreses a Catalunya". Durant la reunió va destacar "l’excel·lent moment que està vivint l’empresa familiar catalana, gràcies a la seva aposta per la tecnologia i la innovació", així com la seva capacitat per generar ocupació. Va insistir, al seu torn, en el "fort compromís" que el BBVA té amb el teixit empresarial català i va ressaltar "la importància de comptar amb bancs sòlids que impulsin el seu finançament i creixement".
Belausteguigoitia va explicar als representants de l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar, presidida per Jaume Alsina, que en els últims quatre anys el nou finançament a pimes, autònoms i empreses a Catalunya ha augmentat en 65.000 milions. Va assegurar que la seva entitat és en la que "més han confiat les noves pimes catalanes". Aquest segment de negoci és precisament en el que més destaca el Banc Sabadell, el banc que el BBVA vol adquirir i després fusionar, procés que està sent analitzat per la Comissió Nacional de la Competència (CNMC) i que ensopega amb l’oposició de l’arc polític i de l’empresarial català.
Notícies relacionadesBelausteguigoitia va assegurar que la unió prevista amb el Sabadell "té per objectiu consolidar la confiança que dipositen les empreses en el banc, ja que busca complementar les capacitats del BBVA amb les de l’entitat catalana". "Aquesta operació beneficiaria Catalunya, les seves pimes, els seus clients i els accionistes de les dues entitats". L’objectiu, va dir, és "construir junts el millor banc per a tots els clients".
Per contrarestar les crítiques d’una hipotètica fusió, a la qual s’oposen tant la Generalitat com el Govern central, el responsable del BBVA a Espanya va remarcar que "les pimes seguiran disposant d’alternatives per accedir al finançament després de la unió, per la qual cosa el sistema continuarà sent competitiu. I va afegir que "la competitivitat bancària es mesura pel volum de negoci, no per la quota de nombre de clients".
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos