Balanç anual
El Port de Barcelona tanca el 2024 amb un resultat net de 63 milions, que l’impulsa a invertir 332,5 milions aquest any
La xifra de negoci ha arribat als 200 milions d’euros, un 6% més respecte al 2023, que s’han aconseguit principalment per les taxes de concessió i les d’utilització
El Port de Barcelona donarà prioritat als vaixells de càrrega que generin més negoci a la seva zona d’influència
El Port de Barcelona ha tancat el 2024 amb un creixement del 26% respecte a l’any anterior, amb un resultat després d’impostos de 63 milions d’euros. Els responsables de la infraestructura barcelonina, un any més, han mostrat la seva satisfacció pel balanç i han aprofitat per anunciar que aquest bon estat de forma financera els permetrà invertir més de 332,5 milions d’euros aquest 2025.
Era la primera compareixença de resultats econòmics de l’acabat de nomenar president, José Alberto Carbonell, tot i que durant anys ha sigut precisament ell qui s’ocupava de donar els detalls de l’exercici. Aquest dimarts anava acompanyat del director general, Àlex García, i la subdirectora general, Míriam Alaminos, responsable també de l’àrea economicofinancera. Entre tots tres han dibuixat un panorama del 2024, amb pocs números en negatiu i molts plans de futur. Els creuers, una vegada més, han tingut capítol a part, perquè, malgrat que les dades són de creixement, des del port són conscients que «hi ha una sensibilitat especial» en aquest tema, segons García. Carbonell ha confirmat que estan parlant amb l'Ajuntament sobre aquest tema, tot i que s’ha escudat en la «discreció» per no revelar què negocien.

El president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, al centre, acompanyat pel director general, Àlex García, i la subdirectora general, Míriam Alaminos, abans de la presentació de resultats del 2024. /
Pèrdues per la Copa Amèrica
Notícies relacionadesL’any passat també va ser el de la celebració de la Copa Amèrica de vela, tot i que els treballs per acollir l’esdeveniment tecnològic i esportiu es remuntaven al 2022. En aquests tres exercicis, ha analitzat Alaminos, el balanç econòmic ha sigut de «només 3,5 milions d’euros» de pèrdues tot i que, ha afegit, «es tracta d’una xifra gens impactant tenint en compte el que ha suposat com a catalitzador per a Barcelona».
Però aquesta dada en vermell és de les poques que hi ha en el balanç de resultats del Port de Barcelona, novament el més pròsper de tota la xarxa estatal i el que més contribueix al fons de solidaritat. La xifra de negoci ha arribat als 200 milions d’euros, un 6% més respecte al 2023, quan ja s’havia aconseguit un rècord de 189 milions. Aquests 200 milions de negoci s’han aconseguit principalment per les taxes de concessió (94 milions), és a dir, el que paguen les empreses per estar instal·lades a la infraestructura, i per les taxes d’utilització (95 milions), que s’aconsegueixen dels tràfics i l’activitat portuària de mercaderies (contenidors, vehicles, granels...), ferris i creueristes.
José Alberto Carbonell Economia blava Barcelona Creuers Port de Barcelona Transport marítim Transports Ministeri de Transports Infraestructures
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Ordre estatunidenc L'American Space de Barcelona perdrà la subvenció de Trump en no acatar la directiva contra la inclusió
- Llum verda al projecte de llei d’erradicació de l’amiant
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica