Empreses
Iberdrola renova les seves concessions al Brasil anticipadament
L’energètica redobla la seva aposta pel país i duplica les inversions en el pròxim lustre
Iberdrola va formalitzar ahir la renovació anticipada de tres concessions de distribució elèctrica al Brasil i posa en marxa, a través de la seva filial Neoenergia, un nou cicle inversor en xarxes de prop de 9.000 milions d’euros fins al 2030.
En un comunicat, l’energètica d’origen basc va apuntar que el nou pla gairebé duplica els 4.700 milions d’euros (27.500 milions de reals) invertits en l’últim quinquenni (2021-2025). Obre una nova etapa que Iberdrola defineix com "de creixement basada en l’expansió, modernització i digitalització de les infraestructures elèctriques".
El president executiu d’Iberdrola, Ignacio Galán, va destacar la gestió del Govern brasiler en la renovació de les concessions de les distribuïdores d’energia al país: "És un esdeveniment d’enorme importància per al sector elèctric: reforça la seguretat jurídica i contractual i consolida un entorn regulatori estable i previsible, cosa que aporta confiança perquè els inversors internacionals ampliïn els seus compromisos al Brasil".
Notícies relacionadesPer Galán, "la previsibilitat que proporciona la renovació permetrà també portar a terme les comandes d’equips i materials necessaris, cosa que impulsarà la indústria i l’ocupació al Brasil". "En un món en què l’electrificació és essencial per impulsar el desenvolupament social i econòmic, així com l’autosuficiència, la competitivitat i la sostenibilitat, aquestes infraestructures de xarxa són absolutament crucials", va afegir Galán.
El nou cicle s’activa després de la firma de la renovació anticipada de les concessions de Neoenergia Coelba (Bahia), Neoenergia Cosern (Rio Grande do Norte) i Neoenergia Elektro (Sao Paulo i Mato Grosso do Sul) durant un període de 30 anys. S’afegeixen a la renovació anticipada obtinguda el 2025 per a Neoenergia Pernambuco, vigent fins al 2060, i a la concessió del Districte Federal de Brasília (Neoenergia Brasília), que va ser atorgada el 2021 fins al 2045.
