Montero xifra en 5.000 milions el cost d’anul·lar la reforma de societats

La vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va xifrar ahir en 5.000 milions el cost de l’anul·lació de les reformes de l’impost de societats del PP per part del Tribunal Constitucional, que ara es pretén neutralitzar.
El paquet fiscal del Govern que avui votarà el Congrés dels Diputats inclou "arreglar un problema que va generar el senyor (exministre d’Hisenda, Cristóbal) Montoro", amb referència a l’anul·lació de les seves reformes, "i que per sentència regalaria 5.000 milions aquest any a les grans empreses", va apuntar Montero.
El Constitucional va anul·lar les reformes de l’impost de societats implementades pel PP en una sentència amb un gran impacte en la recaptació, que es pretén neutralitzar amb canvis en aquest tribut introduïts en el paquet fiscal, ja avalats per la Comissió d’Hisenda però pendents de la votació del Congrés. Davant aquesta circumstància, "el PP vota que no", va criticar Montero, que va repassar altres mesures del paquet fiscal com la pujada de l’IRPF per a les rendes del capital elevades, la baixada de l’impost de societats a les pimes o mesures per combatre el frau fiscal dels hidrocarburs.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Gestió dels estalvis Aquests són els diners exactes que l’OCU recomana tenir al banc, ni més ni menys
- Política comercial Trump anuncia aranzels del 30% a les importacions de la Unió Europea a partir de l’1 d’agost
- El Meteocat activa l’avís vermell per pluges torrencials a gairebé tot Catalunya
- Detenen un alcalde per agredir la seva exparella i mossegar un mosso
- Tres incendis la nit de dissabte a les comarques gironines