Montero xifra en 5.000 milions el cost d’anul·lar la reforma de societats
La vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va xifrar ahir en 5.000 milions el cost de l’anul·lació de les reformes de l’impost de societats del PP per part del Tribunal Constitucional, que ara es pretén neutralitzar.
El paquet fiscal del Govern que avui votarà el Congrés dels Diputats inclou "arreglar un problema que va generar el senyor (exministre d’Hisenda, Cristóbal) Montoro", amb referència a l’anul·lació de les seves reformes, "i que per sentència regalaria 5.000 milions aquest any a les grans empreses", va apuntar Montero.
El Constitucional va anul·lar les reformes de l’impost de societats implementades pel PP en una sentència amb un gran impacte en la recaptació, que es pretén neutralitzar amb canvis en aquest tribut introduïts en el paquet fiscal, ja avalats per la Comissió d’Hisenda però pendents de la votació del Congrés. Davant aquesta circumstància, "el PP vota que no", va criticar Montero, que va repassar altres mesures del paquet fiscal com la pujada de l’IRPF per a les rendes del capital elevades, la baixada de l’impost de societats a les pimes o mesures per combatre el frau fiscal dels hidrocarburs.
- Alerta sanitària a alta mar Vint-i-un dies en un vaixell infectat: així ha estat la travessia del creuer afectat pel brot d’hantavirus que arribarà a Tenerife aquest diumenge
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
- "Projectes Reactivadors" Un poble del Pirineu català crea un "coworking" per atraure nous veïns i frenar el despoblament
- Narcopesquers: els altres vaixells que atraquen a les Canàries amb perill sanitari a bord
- Crida a la calma El director de l’OMS, Tedros Adhanom, insisteix que l’escenari actual amb l’hantavirus «no és cap altra covid-19»
