Telefónica cedeix a Wayra l’estratègia d’inversió en emprenedors

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Va començar com una iniciativa del mateix José María Álvarez-Pallete, president executiu de Telefónica, per incentivar la connexió entre la companyia de telefonia i les start-ups, i, després de prop de 15 anys de trajectòria, es converteix en la peça que concentrarà tota l’estratègia d’inversió del grup en aquest terreny. Entre altres coses. Wayra es converteix en una empresa operativa independent del grup Telefónica, que s’ocuparà no només de les inversions en joves empreses, sinó també de l’aportació a fons de tercers o dels serveis de capital risc per a d’altres.

Segons explica a EL PERIÓDICO la consellera delegada de Wayra, Irene Gómez, en el marc del 4YFN (4 Years From Now), l’espai per a start-ups i emprenedors de l’MWC 2024, fa més de 15 anys que Telefónica està involucrada en qüestions d’innovació oberta, una estratègia que encapçalava essencialment aquesta espècie d’intraempresa, però en la qual també col·laboraven altres institucions del grup.

Unitat independent

Notícies relacionades

"La nostra missió [fundacional] és fomentar la innovació i impulsar el progrés invertint en start-ups, però a més facilitar la seva col·laboració amb les organitzacions per generar impacte", repassa Gómez. Ara, "ens consolidem com l’inversor de capital risc corporatiu del grup: unim sota la mateixa marca totes les estratègies d’inversió en start-ups del grup", resumeix. "Ens hem consolidat com una unitat operativa independent: ara som una empresa que té la seva proposta de valor i go to market concret", postil·la.

La seva tasca també serà estructurar els serveis que ofereixen a altres corporacions (com per exemple Desigual o PortAventura, que participen al congrés de la seva mà), tant perquè "aprenguin a treballar amb start-ups" com per acompanyar-les en les seves inversions, una línia que agafa força en aquesta nova etapa.