Aturada en el transport

Els sindicats de Renfe i Adif convoquen 5 dies de vaga contra el traspàs de Rodalies a Catalunya

Els sindicats de Renfe i Adif convoquen 5 dies de vaga contra el traspàs de Rodalies a Catalunya
1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els comitès d’empresa de Renfe i Adif han acordat convocar vagues en diverses reunions celebrades aquest dimarts arran del compromís del Govern central de traspassar a Catalunya la gestió de Rodalies. Aquestes reunions extraordinàries han tingut lloc a les dues empreses públiques després que es conegués l’acord d’investidura entre el PSOE i ERC la setmana passada. Els dies previstos per a la celebració de la vaga a les dues empreses són el 24 i 30 de novembre i l’1,4 i 5 de desembre, segons fonts sindicals citades per Europa Press.

Des que va transcendir l’acord, tots els sindicats han criticat el pacte per la falta d’informació sobre les condicions laborals de les plantilles, tant de l’operador com de l’administrador de la infraestructura. Des del ministeri defensen que es tracta només d’un acord polític que no aborda, de moment, aspectes tècnics sobre com es portaria a terme aquest traspàs de competències entre l’Estat i la Generalitat.

Notícies relacionades

L’Executiu ha assegurat que es garantiran les condicions laborals de tots els treballadors i s’elaborarà un conveni de col·laboració entre la Generalitat i Renfe per facilitar la mobilitat laboral que recolliria el respecte als drets laborals adquirits pels empleats. El Govern, a més, s’ha compromès amb els sindicats a explicar-los com s’efectuarà el traspàs i que la gestió seguirà sent 100% pública.

Si el PSOE aconsegueix tirar endavant la investidura de Pedro Sánchez, el compromís estableix que es traspassaran únicament les vies que serveixen les línies R1, R2 i R3. Posteriorment, s’analitzaria el conjunt de la xarxa ferroviària de Catalunya per a futures transferències, però sempre que no afectin els trànsits ferroviaris de més d’una comunitat autònoma o el trànsit internacional, que no incloguin el tràfic de mercaderies o que puguin desagregar-se de la xarxa d’interès general de l’Estat.