Sector immobiliari
La nova Miami: milionaris llatinoamericans compren per whatsapp pisos de 4 milions a Madrid
Els acabalats clients de Gloria Silva i Cecilia Varela són capaços de comprar un pis de luxe al barri de Salamanca sense veure’l

Pisos de luxe, a les millors zones de Madrid, amb façanes emblemàtiques i porteries solemnes parteixen amb un preu mínim de 500.000 euros. Aquestes són les característiques dels immobles que estan en el radar permanent de Gloria Silva i Cecilia Varela, fundadores de Sila & Varela, l’exclusiva agència encarregada de buscar casa a les grans fortunes de Llatinoamèrica que anhelen instal·lar-se al Madrid d’Isabel Díaz Ayuso.
«No volen cap altre lloc d’Espanya», revela Cecilia Varela (Veracruz, Mèxic, 1976), que ha trobat en Gloria Varela (Almeria, 1974) la companya perfecta per tancar negocis milionaris en la milla d’or de la capital.
El preu mitjà de les cases que busquen per als seus acabalats clients és de 2 milions d’euros. La setmana passada van vendre un pis de més de 4 milions a un mexicà que no va dubtar a tancar l’operació per whatsapp.
La seguretat econòmica de l’euro
La seguretat econòmica de l’euroAls seus distingits clients els atrau la seguretat econòmica de l’euro, obtenir la golden visa per disfrutar de més dies a Europa i esprémer una ciutat que enamora i que és la porta d’entrada al continent.
La Gloria i la Cecilia treballen principalment per a milionaris llatinoamericans residents als Estats Units, sobretot, mexicans, colombians i peruans que busquen inversions segures en una ciutat el preu mitjà del metre quadrat del qual, tot i que disparat, és més baix que a París, Londres i Roma.
«Madrid està de moda», comenta Gloria Silva poc abans de tancar una altra operació de venda una casa de més de 3 milions d’euros. La comissió que s’emporten aquestes emprenedores és poc menys que un secret d’Estat.
«Veuen Madrid com la nova Miami, una ciutat neta i segura plena de restaurants, museus i àmplies avingudes per passejar», afegeix Silva.
Però, ¿quins són els focus més atractius per a l’inversor a l’hora de comprar un pis de luxe?
Abans que res, la localització. Els milionaris llatinoamericans els crida el barri de Salamanca i la zona més pròxima al Retiro. Alguns opten per Chamberí, però sempre que sigui per la zona d’Almagro.
Com a Central Park
«Veuen en el Retiro el Central Park de Nova York», expliquen.
Els agraden els edificis clàssics, emblemàtic, amb un portal atractiu i busquen pisos d’uns 200 metres quadrats, de tres dormitoris com a mínim. El preu del metre quadrat sol ser de 12.000 euros. «Els volen amb totes les habitacions exteriors», afegeix Cecilia Varela, «i els compren ja decorats», apunta.
Notícies relacionades«Hem venut pisos per videoconferència i per whatsapp», explica Gloria Silva, a qui li encarreguen sense conèixer-la no només buscar l’immoble sinó fer totes les gestions i fins i tot firmar la hipoteca.
Els compradors solen llogar aquests pisos per un preu mitjà d’11.000 euros al mes. «Tenen una segona residència i una renda», argumenta mentre revisen la llista de 15 pisos de luxe que ja tenen preparada per oferir als seus pròxims inversors, empresaris «enamorats» de les polítiques de Díaz Ayuso capaços de comprar un immoble sense tan ni tan sols veure’l.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"