Resultats empresarials

Facebook entra en pèrdues a Espanya malgrat duplicar els seus ingressos

La filial espanyola de la gegant Meta perd gairebé 5 milions el 2022 malgrat el fort creixement del negoci net fins a 65 milions i d’elevar un 27% la facturació bruta de publicitat, fins a 472 milions

La matriu global injecta 2,5 milions per cobrir els costos d’indemnització de la retallada de llocs de treball a Espanya

Facebook entra en pèrdues a Espanya malgrat duplicar els seus ingressos
2
Es llegeix en minuts
David Page

El gegant digital Meta torna a registrar pèrdues a Espanya malgrat disparar la seva activitat. Facebook Spain, la filial espanyola del grup, va registrar l’any passat uns números vermells de 4,97 milions d’euros, davant el benefici de 2,7 milions obtingut l’any precedent, segons els comptes dipositats per la firma al Registre Mercantil.

Facebook Spain, que s’encarrega de gestionar els milionaris ingressos per publicitat al mercat espanyol de la seva matriu europea (amb seu a Irlanda) i de donar suport d’enginyeria i màrqueting al grup global (amb seu als EUA), va aconseguir gairebé duplicar la seva xifra de negocis neta el 2022, fins als 65,6 milions d’euros davant els 33,3 milions de l’any anterior.

Segons els comptes acabats de presentar al registre de Madrid, els ingressos bruts per publicitat gestionats i facturats per la companyia amb seu a Madrid van augmentar un 27% l’exercici passat, fins a gairebé els 472 milions d’euros, mentre que els costos com a revenedor d’aquesta publicitat van escalar un 20%, fins als 406 milions d’euros. La diferència entre els dos conceptes dona com a resultat la xifra neta de negocis anual de la companyia.

Reducció de plantilla

Facebook Spain va disparar l’any passat les seves despeses en personal fins a gairebé triplicar-los (+162%) i va superar els 54 milions el 2022 des dels 20,5 milions de l’exercici anterior. Segons els registres de la companyia, durant l’any passat la plantilla també es va multiplicar per tres, passant dels 85 empleats fins als 286 llocs de treball. Tanmateix, la companyia ha retallat la seva plantilla a Espanya aquest any i ha paralitzat noves ofertes de treball, i de manera indirecta en una de les seves grans subcontractes al país, CCC, s’executaran més de 250 acomiadaments.

Notícies relacionades

Meta, l’empresa propietària de Facebook i també de WhatsApp i Instagram, va anunciar l’any passat un ambiciós pla de creixement a Espanya: amb un gran centre de dades a Talavera de la Reina (Toledo), un nou cable submarí, expandir les seves oficines a Madrid i altres nous projectes, singularment lligats al metavers, que es traduirien en la contractació de 2.000 empleats en cinc anys en el mercat espanyol.

Durant l’any passat i l’actual, en canvi, la companyia ha emprès en tot el grup a escala global una gran reducció d’ocupació, amb sortida de milers de treballadors i milers de vacants no cobertes, que han afectat més de 20.000 llocs de treball després de no complir-se les grans expectatives de negoci esperades per al metavers. Una retallada que també afecta directament la filial espanyola i que ha portat la matriu global a injectar-li 2,5 milions per cobrir els costos de les indemnitzacions vinculats a aquesta reducció.  

Temes:

Facebook