Tecnologia

Gamelab arrela a Barcelona per convertir-se en el Davos europeu dels videojocs

Gamelab arrela a Barcelona per convertir-se en el Davos europeu dels videojocs

Gamelab

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El sector català del videojoc ja té empreses grans i icòniques instal·lades, estudis ‘indie’ premiats, el suport total de l’administració pública i sintonia amb una societat que comença a entendre que això va molt més enllà d’un entreteniment per a uns quants. Ara, una de les principals plataformes de la indústria, Gamelab, ha posat la maquinària en marxa per arribar al següent nivell: que la seva trobada anual arreli definitivament a Barcelona i es converteixi en un fòrum de referència europea i mundial. L’espai existeix, assegura el seu principal instigador, Ivan Fernández-Lobo, i la reputació internacional ja la té.

L’esdeveniment, que se celebra de dimecres a divendres a la capital catalana, fa 20 anys que funciona i celebra ‘summits’ en diferents ciutats, tot i que sempre amb la intenció de fons de convertir Catalunya en un territori de referència dins del sector. Així, l’objectiu actual és posar això molt més de manifest ancorant la trobada aquí de forma permanent i oficialitzant el potencial que ja se li atribueix entre bastidors.

«El paper que ha jugat [aquest fòrum] en moltes de les coses que han passat en aquest ecosistema és indubtable», assegura Fernández-Lobo, que no dubta a relacionar l’esdeveniment amb l’arribada de grans companyies internacionals a l’ecosistema català. «Gestiono cada setmana empreses que no són a Barcelona i volen venir, que ja han vingut... Gamelab és un dels primers punts de contacte, perquè és una marca del sector del videojoc molt coneguda», apunta aquest responsable.

Per això somia convertir-lo en una espècie de petit Davos dels videojocs i, el que és més important, que vegi aquesta meta tan a l’abast. «Hi ha el potencial de convertir aquest esdeveniment en una cosa encara més important i gran, i transcendir a escala europea global, perquè a Europa aquest espai no està cobert: no hi ha un fòrum econòmic del sector», defensa Fernández-Lobo, fent gala d’una de les seves principals voluntats, que és arribar a les persones que prenen les decisions estratègiques dins de les empreses. «La nostra tasca és arribar als ‘decision-makers’, a persones que estiguin genuïnament interessades en el projecte de Catalunya», apunta.

Una entitat pròpia

Per aconseguir estructurar l’esdeveniment fins a assolir aquest objectiu, Gamelab col·labora en la creació d’una entitat en la qual participi tant el sector públic com el privat i que tingui com a finalitat «consolidar el patrimoni que ha aconseguit Gamelab en marca, reputació i xarxa», avança aquest representant del sector.

Notícies relacionades

Tot i que aquest projecte encara s’està cuinant, aquest any ja es percebran diferències respecte a edicions passades del fòrum Gamelab (que, per cert, no se celebrava presencialment a Barcelona des del 2019), com que la vinculació amb Catalunya es posarà molt més de manifest o que s’insistirà molt més en la voluntat de treballar de forma coordinada amb l’entorn, ara que ha crescut tant. «tTt el que s’està construint a Catalunya s’ha de saber consolidar i gestionar, això no va d’asseure’s a esperar que la bola de neu simplement segueixi», diu Fernández-Lobo.

Gamelab organitzarà diàlegs, debats i taules rodones a l’edifici MediaTIC; conformarà trobades institucionals i d’inversió al Palau de la Música; i concentrarà a l’edifici principal del Tech Barcelona les trobades per als emprenedors. 

Temes:

Empreses Fires