Tecnologia

Catalunya és la regió de la UE que més inversió estrangera capta en el sector dels videojocs

  • Un estudi d’Acció calcula que en els últims cinc anys la comunitat ha rebut 120 milions d’euros, un volum que ha suposat la creació de 900 llocs de treball

  • Gamelona: la indústria del videojoc arrela a Barcelona

Catalunya és la regió de la UE que més inversió estrangera capta en el sector dels videojocs

JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Ja ho va advertir fa setmanes Joan Romero, director executiu d’Acció, en una conversa amb EL PERIÓDICO: «El sector no és nou a Catalunya, el que ha fet és un salt qualitatiu». Ara, aquesta agència per a la competitivitat de l’empresa que depèn de la Generalitat de Catalunya, afina una mica més: el sector del videojoc català ha captat en els últims cinc anys 20 nous projectes d’inversió estrangera d’estudis internacionals que es tradueixen en 120 milions d’euros d’inversió (una xifra que no inclou, a més, les adquisicions) i gairebé 900 nous llocs de treball. Segons la seva radiografia, aquest volum converteix Catalunya en la regió de la Unió Europea (UE) que més volum estranger ha captat en aquest període per a la indústria, per davant d’Amsterdam, París i Bordeus.

Així ho ha explicat aquest divendres el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, després de reunir-se amb representants de les 20 empreses de videojocs estrangeres més grans establertes a Catalunya. Una trobada en la qual també ha participat el president de la Generalitat, Pere Aragonès.

«Volíem compartir inquietuds i propostes o projectes de futur d’aquestes 20 empreses representatives d’un ecosistema dinàmic, amb molt futur i tractor de la resta de sectors econòmics», ha contextualitzat Torrent. «És un element fonamental de futur al nostre país; ja ho és ara, de fet», ha completat.

Les dades d’Acció apunten que el 40% de les principals empreses mundials de videojocs tenen presència a Catalunya. Sense anar més lluny, aquest any el gegant xinès Tencent s’ha quedat part de l’estudi català Novarama i, a finals del 2021, el grup nord-americà Activision Blizzard va adquirir l’icònic estudi barceloní Digital Legends. Precisament els Estats Units encapçalen la llista dels països que més han invertit en la indústria d’aquesta ciutat des del 2017, seguits de França, Suècia i Corea del Sud.

Falta de professionals

Notícies relacionades

En línia amb el que passa en el teixit tecnològic en general, sembla que l’únic fre és la falta de professionals. Segons Torrent, ha sigut el tema més recurrent en la reunió. «El missatge d’avui ha sigut que hem de continuar treballant en la generació de talent», ha sintetitzat el conseller. «Ens falten perfils tecnològics i digitals i no només en la indústria del videojoc: el missatge constant és la necessitat d’incrementar producció de talent digital i generar les condicions necessàries per atraure gent de fora», ha afegit. I buscar la manera que es quedin aquí.

A més, la Generalitat ha detectat un altre potencial problema: que tant interès i adquisicions internacionals impliquin la pèrdua de l’empresa autòctona. «Hi ha risc de polarització: que d’una banda hi hagi grans multinacionals que cada vegada tinguin més pes i vagin concentrant bona part del negoci, que a l’altre costat hi hagi ‘start-ups’ que estan començant i que llavors fallin les parts intermèdies», ha plantejat Torrent, que ha assegurat que és una de les qüestions que tenen al radar. «Hi hem de treballar», ha conclòs, ja sigui localitzant tensions per poder resoldre-les o mentorizant les empreses perquè puguin superar els moments clau de creixement.

Temes:

Empreses Disseny