Increment de la seguretat
Territori adjudica un nou tram 2+1 de la carretera C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea
La Generalitat destinarà 660 milions d’euros a evitar xocs frontals
Grant Dalton: «No descarto que ens quedem a Barcelona»

El Departament de Territori ha adjudicat per 8,4 milions d’euros les obres de transformació de la C-35 com a carretera 2+1 entre Sant Celoni (Vallès Oriental, Barcelona ) i Riells i Viabrea (Selva, Girona). Aquesta és una de la vintena d’intervencions que el Govern afrontarà fins al 2030 que, amb un pressupost global de 660 milions d’euros, aspira a evitar els xocs frontals a la xarxa viària catalana.
Els treballs en la C-35, que compten amb finançament europeu, inclouran també una via ciclista paral·lela a la C-35 i la GI-552 entre aquests municipis. Es treballarà durant 12 mesos i les obres començaran a l’estiu.Mesos enrere es va estrenar un altre tram de la C-35 entre Sant Celoni i Vilalba Saserra, en un recorregut que discorre paral·lel a l’AP-7 i que està molt condicionat pels polígons industrials disposats al costat de les infraestructures, que dificulten les incorporacions.
Fins a la Batllòria, 4,5 quilòmetres
En total es convertirà en 2+1 un tram de 4,5 quilòmetres, entre la rotonda de Gualba (nucli de Sant Celoni) i el nou giratori de la Batllòria, que també depèn de Sant Celoni i es troba al límit amb la demarcació de Girona. S’habilitarà també una via segregada tant per a ciclistes com per a vianants.
En un comunicat de Territori, s’insisteix que aquest tipus d’infraestructures serviran «per promoure una mobilitat activa i descarbonitzada en els desplaçaments quotidians», a més de convertir-se en un itinerari d’interès turístic i d’oci.
Facilitar els avançaments
El sistema de 2+1 que ara s’ha adjudicat entre Sant Celoni i Riells consisteix a construir un tercer carril addicional que facilita els avançaments, que sol ser un dels moments crítics de la circulació, quan un impacte frontal o frontolateral pot acabar en desgràcia a la carretera. Al configurar tres carrils de circulació amb un de central que s’alterna en un sentit i un altre per habilitar trams d’avançament segur, s’eviten sinistres mortals o greus
Es calcula que aquestes intervencions permetran reduir entre el 80% i el 100% dels accidents mortals en els trams on s’actuarà, asseguren des del Govern.
Marc Sanglas Conselleria de Territori Juli Fernàndez Seguretat viària Carreteres Sant Celoni Accidents de trànsit Govern Obra pública Infraestructures
- Trail Núria Picas venç el dolor: «He estat en la misèria durant més de set hores»
- A la Metropolitana Nord Els metges titllen de «racista» una ordre de Salut contra els estrangers que es tracten a Catalunya
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest octubre
- Fauna de clima càlid Els arbres ‘antisequera’ que Barcelona planta per afrontar el canvi climàtic
- Seguretat La Policia Nacional ensenya què marcar al teu mòbil per trucar a emergències sense que el teu agressor se n’adoni
- Sisè aniversari de l’1-O: tots els actes, en directe
- Malaltia infradiagnosticada Quan et falta oxigen mentre dorms: ¿què és l’apnea del son i com es tracta?
- Sis anys de l’1-O Aragonès insta l’independentisme a sumar per a un nou referèndum que sigui «respectat»
- Aquesta matinada Almenys sis morts i quatre ferits en un incendi d’una discoteca a Múrcia
- Amb dret a vot en el sínode James Martin, sacerdot i activista LGTBI: «Hi ha molts capellans gais i celibataris. És important que es digui»