Increment de la seguretat
Territori adjudica un nou tram 2+1 de la carretera C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea
La Generalitat destinarà 660 milions d’euros a evitar xocs frontals
Grant Dalton: «No descarto que ens quedem a Barcelona»
El Departament de Territori ha adjudicat per 8,4 milions d’euros les obres de transformació de la C-35 com a carretera 2+1 entre Sant Celoni (Vallès Oriental, Barcelona ) i Riells i Viabrea (Selva, Girona). Aquesta és una de la vintena d’intervencions que el Govern afrontarà fins al 2030 que, amb un pressupost global de 660 milions d’euros, aspira a evitar els xocs frontals a la xarxa viària catalana.
Els treballs en la C-35, que compten amb finançament europeu, inclouran també una via ciclista paral·lela a la C-35 i la GI-552 entre aquests municipis. Es treballarà durant 12 mesos i les obres començaran a l’estiu.Mesos enrere es va estrenar un altre tram de la C-35 entre Sant Celoni i Vilalba Saserra, en un recorregut que discorre paral·lel a l’AP-7 i que està molt condicionat pels polígons industrials disposats al costat de les infraestructures, que dificulten les incorporacions.
Fins a la Batllòria, 4,5 quilòmetres
En total es convertirà en 2+1 un tram de 4,5 quilòmetres, entre la rotonda de Gualba (nucli de Sant Celoni) i el nou giratori de la Batllòria, que també depèn de Sant Celoni i es troba al límit amb la demarcació de Girona. S’habilitarà també una via segregada tant per a ciclistes com per a vianants.
En un comunicat de Territori, s’insisteix que aquest tipus d’infraestructures serviran «per promoure una mobilitat activa i descarbonitzada en els desplaçaments quotidians», a més de convertir-se en un itinerari d’interès turístic i d’oci.
Facilitar els avançaments
El sistema de 2+1 que ara s’ha adjudicat entre Sant Celoni i Riells consisteix a construir un tercer carril addicional que facilita els avançaments, que sol ser un dels moments crítics de la circulació, quan un impacte frontal o frontolateral pot acabar en desgràcia a la carretera. Al configurar tres carrils de circulació amb un de central que s’alterna en un sentit i un altre per habilitar trams d’avançament segur, s’eviten sinistres mortals o greus
Es calcula que aquestes intervencions permetran reduir entre el 80% i el 100% dels accidents mortals en els trams on s’actuarà, asseguren des del Govern.
Marc Sanglas Conselleria de Territori Juli Fernàndez Seguretat viària Carreteres Sant Celoni Accidents de trànsit Govern Obra pública Infraestructures
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Inversió estratègica de futur Catalunya es postula com a pol industrial i tecnològic de referència en defensa
- Més de 300 subinspectors dels Mossos no treballaran demà
- "Entro i surto quan em ve de gust"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
- Després de la picada d’ullet del president Junts manté el veto al Govern i desconfia de les promeses de Sánchez: «No cola»
- Malalties respiratòries La grip dobla la incidència estimada de la setmana anterior i ja supera el nivell moderat de transmissió
- Funció pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada del 2,5% per a aquest any dels funcionaris
- Pesta porcina El sector porcí de la Catalunya central mostra la seva preocupació pel brot de pesta
