Afavorir la mobilitat
El Govern estudia com es pot actuar sobre les infraestructures per connectar més bé Blanes i Lloret de Mar
Quatre estudis de Ferrocarrils analitzaran la construcció de noves línies de tramvia
Catalunya necessitarà 120.000 perfils d’FP en tres anys per cobrir vacants

El nord de la comarca del Maresme ha estat històricament mal comunicat amb el sud de la Selva. De fet, les connexions viàries entre Blanes, Lloret de Mar i Tordera sempre han sigut dolentes. Rodalies, a més, mor a Blanes. Compten amb una autopista, l’AP-7, a escassos quilòmetres, però els tentacles no arriben a la costa. El projecte d’allargar la C-32, que sí que serveix per articular el Maresme, està aturat. Ara un estudi analitzarà com es pot actuar per millorar les infraestructures a la zona i afavorir la mobilitat.
El Govern ha licitat aquest dimecres, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), la redacció de l’estudi per analitzar les diverses alternatives de millora de la mobilitat del corredor entre la Selva Marítima i el Maresme, entre aquests tres municipis. S’hi proposaran millores de diversos mitjans de transport, d’acord amb els reptes territorials i ambientals existents, amb l’objectiu de reduir el volum de trànsit rodat que circula per les carreteres GI-600 i GI-682.
Termini de quatre mesos i mig
Amb un termini de redacció de quatre mesos i mig, l’estudi ha sortit a licitació per un import de 33.000 euros (sense IVA) i, segons un comunicat de la Conselleria de Territori, ha d’incloure la caracterització de la mobilitat del corredor; el resum dels diferents estudis de mobilitat elaborats fins al moment als corredors de la C-32 i la GI-682; la identificació d’alternatives i escenaris; les propostes d’encaix, i l’impacte sobre la demanda.
Notícies relacionadesS’analitzarà el conjunt de les infraestructures de transport en relació amb la xarxa viària, la xarxa ferroviària i les vies pedalables, així com les propostes de millora en els serveis de transport públic, entre les quals hi ha la possibilitat d’implantar un tramvia entre Blanes i Lloret. De fet, FGC ja té en marxa quatre estudis per analitzar la viabilitat de construir quatre noves línies de tramvia a Catalunya, un a la Costa Brava, que no incloïa la Selva Marítima. Els tres restants es plantegen al Pirineu, el Bages i les Terres de l’Ebre.
Estalvi d’emissions
Territori ha explicat que l’estudi proposarà diferents serveis en funció de l’oferta i la demanda, a més de tenir en compte les emissions que s’estalviaran adoptant una solució o una altra, tant durant la construcció, com pel manteniment necessari o els canvis que generi entre la ciutadania que es desplaça per la zona.
Mobilitat Carreteres Adif Renfe Trens Lloret de Mar Blanes Autopistes Girona Tramvia Rodalies Transport públic Transports Obra pública Infraestructures
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE