Afavorir la mobilitat
El Govern estudia com es pot actuar sobre les infraestructures per connectar més bé Blanes i Lloret de Mar
Quatre estudis de Ferrocarrils analitzaran la construcció de noves línies de tramvia
Catalunya necessitarà 120.000 perfils d’FP en tres anys per cobrir vacants
El nord de la comarca del Maresme ha estat històricament mal comunicat amb el sud de la Selva. De fet, les connexions viàries entre Blanes, Lloret de Mar i Tordera sempre han sigut dolentes. Rodalies, a més, mor a Blanes. Compten amb una autopista, l’AP-7, a escassos quilòmetres, però els tentacles no arriben a la costa. El projecte d’allargar la C-32, que sí que serveix per articular el Maresme, està aturat. Ara un estudi analitzarà com es pot actuar per millorar les infraestructures a la zona i afavorir la mobilitat.
El Govern ha licitat aquest dimecres, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), la redacció de l’estudi per analitzar les diverses alternatives de millora de la mobilitat del corredor entre la Selva Marítima i el Maresme, entre aquests tres municipis. S’hi proposaran millores de diversos mitjans de transport, d’acord amb els reptes territorials i ambientals existents, amb l’objectiu de reduir el volum de trànsit rodat que circula per les carreteres GI-600 i GI-682.
Termini de quatre mesos i mig
Amb un termini de redacció de quatre mesos i mig, l’estudi ha sortit a licitació per un import de 33.000 euros (sense IVA) i, segons un comunicat de la Conselleria de Territori, ha d’incloure la caracterització de la mobilitat del corredor; el resum dels diferents estudis de mobilitat elaborats fins al moment als corredors de la C-32 i la GI-682; la identificació d’alternatives i escenaris; les propostes d’encaix, i l’impacte sobre la demanda.
Notícies relacionadesS’analitzarà el conjunt de les infraestructures de transport en relació amb la xarxa viària, la xarxa ferroviària i les vies pedalables, així com les propostes de millora en els serveis de transport públic, entre les quals hi ha la possibilitat d’implantar un tramvia entre Blanes i Lloret. De fet, FGC ja té en marxa quatre estudis per analitzar la viabilitat de construir quatre noves línies de tramvia a Catalunya, un a la Costa Brava, que no incloïa la Selva Marítima. Els tres restants es plantegen al Pirineu, el Bages i les Terres de l’Ebre.
Estalvi d’emissions
Territori ha explicat que l’estudi proposarà diferents serveis en funció de l’oferta i la demanda, a més de tenir en compte les emissions que s’estalviaran adoptant una solució o una altra, tant durant la construcció, com pel manteniment necessari o els canvis que generi entre la ciutadania que es desplaça per la zona.
Mobilitat Carreteres Adif Renfe Trens Lloret de Mar Blanes Autopistes Girona Tramvia Rodalies Transport públic Transports Obra pública Infraestructures
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
