A set quilòmetres
La C-31 renova l’asfalt entre Sant Adrià de Besòs i Montgat per mitigar el soroll
La crisi climàtica posa en risc 24 carreteres i vies de tren a Catalunya
La Generalitat vol obligar els ‘e-commerce’ a tenir punts de recollida de paquets

L’autopista C-31 afronta a partir d’aquest dimarts uns treballs de renovació de l’asfalt en un tram de set quilòmetres que ha de servir per mitigar el soroll d’aquesta via freqüentada. Les obres, que es faran durant la nit, afecten el recorregut entre Sant Adrià de Besòs (Barcelonès) i Montgat (Maresme).
Segons ha explicat el Departament de Territori, les tasques de millora inclouran un tractament pioner per reduir el soroll i contribuir a la millora de la qualitat de l’aire. Amb un pressupost de 4,3 milions d’euros i un termini d’execució de tres mesos, es tracta del primer pas del Programa de Ferms Sostenibles del Govern, «que aplica criteris d’innovació tècnica i tecnològica i de sostenibilitat a les actuacions de millora del ferm, a més d’afavorir la comoditat en la conducció i la seguretat viària», asseguren.
Capacitat fonoreductora
El ferm que s’estendrà té una porositat que li proporciona capacitat fonoreductora, per mitigar el soroll causat per la fricció dels vehicles quan circulen, i se li aplicarà un tractament fotocatalític, per captar els òxids de nitrogen de l’ambient i millorar, així, la qualitat de l’aire en aquest entorn.
Abans d’aplicar el nou paviment, es portarà a terme una reparació dels punts de la calçada amb més desgast i una regularització de la superfície. D’altra banda, l’obra de millora del paviment es complementarà amb les tasques de senyalització vertical i horitzontal, la restitució de juntes de dilatació a les estructures i la renovació de barreres de seguretat metàl·liques.
Bus VAO sense limitacions
Al llarg de l’execució dels treballs en sentit Barcelona, majoritàriament en horari nocturn, el carril bus VAO existent podrà ser utilitzat per tots els usuaris sense limitacions.
Els treballs al paviment es faran entre les 22.00 hores i les 6.00 hores en sentit Mataró, i en sentit Barcelona, de 22.00 hores a 5.30 hores. Es treballarà totes les matinades excepte la de divendres i la de dissabte. Les tasques ocuparan un o dos carrils de circulació, en funció de les necessitats de l’obra. La resta de treballs s’executaran en horari diürn, de dilluns a dijous entre les 10.00 hores i les 17.00 hores, i els divendres, fins a les 14.00 hores.
Les queixes per les molèsties d’aquesta autopista freqüentada són habituals entre les persones que viuen als voltants. De fet, entitats veïnals de Badalona reclamen que se soterri per evitar-les.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Badalona Barcelona Autovía sostenibilitat Carreteres Autopistes Sant Adrià de Besòs Obra pública Infraestructures
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos