A set quilòmetres
La C-31 renova l’asfalt entre Sant Adrià de Besòs i Montgat per mitigar el soroll
La crisi climàtica posa en risc 24 carreteres i vies de tren a Catalunya
La Generalitat vol obligar els ‘e-commerce’ a tenir punts de recollida de paquets
L’autopista C-31 afronta a partir d’aquest dimarts uns treballs de renovació de l’asfalt en un tram de set quilòmetres que ha de servir per mitigar el soroll d’aquesta via freqüentada. Les obres, que es faran durant la nit, afecten el recorregut entre Sant Adrià de Besòs (Barcelonès) i Montgat (Maresme).
Segons ha explicat el Departament de Territori, les tasques de millora inclouran un tractament pioner per reduir el soroll i contribuir a la millora de la qualitat de l’aire. Amb un pressupost de 4,3 milions d’euros i un termini d’execució de tres mesos, es tracta del primer pas del Programa de Ferms Sostenibles del Govern, «que aplica criteris d’innovació tècnica i tecnològica i de sostenibilitat a les actuacions de millora del ferm, a més d’afavorir la comoditat en la conducció i la seguretat viària», asseguren.
Capacitat fonoreductora
El ferm que s’estendrà té una porositat que li proporciona capacitat fonoreductora, per mitigar el soroll causat per la fricció dels vehicles quan circulen, i se li aplicarà un tractament fotocatalític, per captar els òxids de nitrogen de l’ambient i millorar, així, la qualitat de l’aire en aquest entorn.
Abans d’aplicar el nou paviment, es portarà a terme una reparació dels punts de la calçada amb més desgast i una regularització de la superfície. D’altra banda, l’obra de millora del paviment es complementarà amb les tasques de senyalització vertical i horitzontal, la restitució de juntes de dilatació a les estructures i la renovació de barreres de seguretat metàl·liques.
Bus VAO sense limitacions
Al llarg de l’execució dels treballs en sentit Barcelona, majoritàriament en horari nocturn, el carril bus VAO existent podrà ser utilitzat per tots els usuaris sense limitacions.
Els treballs al paviment es faran entre les 22.00 hores i les 6.00 hores en sentit Mataró, i en sentit Barcelona, de 22.00 hores a 5.30 hores. Es treballarà totes les matinades excepte la de divendres i la de dissabte. Les tasques ocuparan un o dos carrils de circulació, en funció de les necessitats de l’obra. La resta de treballs s’executaran en horari diürn, de dilluns a dijous entre les 10.00 hores i les 17.00 hores, i els divendres, fins a les 14.00 hores.
Les queixes per les molèsties d’aquesta autopista freqüentada són habituals entre les persones que viuen als voltants. De fet, entitats veïnals de Badalona reclamen que se soterri per evitar-les.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Badalona Barcelona Autovía sostenibilitat Carreteres Autopistes Sant Adrià de Besòs Obra pública Infraestructures
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
- Comunitat Valenciana La dimissió i un avanç electoral guanyen força en els dies més crítics de Mazón
