Primer trimestre del 2023
Adjudicada la millora de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines per augmentar la seguretat
Amb un pressupost de 6,4 milions, es condicionaran 16,5 quilòmetres que volen evitar accidents frontals i amb animals

El Departament de Territori ha adjudicat la millora de la C-59 entre Moià (Moianès) i Sant Feliu de Codines (Vallès Oriental) per millorar la seguretat d’aquesta carretera. Per un import de 6,4 milions d’euros, es condicionarà un tram de 16,5 quilòmetres, que millorarà el ferm, col·locant un separador entre carrils per evitar els xocs frontals o aplicant mesures que evitin els accidents amb animals.
Està previst, segons ha explicat aquest divendres el conseller Juli Fernàndez en una visita a la zona, que els treballs comencin durant el primer trimestre del 2023 i tindran un termini d’execució d’11 mesos. «Calia millorar la seguretat de la via, integrar-la en l’entorn millorant els passos de fauna i fer la vida de la gent més fàcil perquè serà més segura, més àmplia i es milloraran els accessos dels polígons industrials, per evitar que els vehicles pesants passin per dins dels nuclis», ha remarcat.
Projecte de variant
Notícies relacionadesEls treballs es desenvoluparan entre la intersecció amb la carretera N-141c, a Moià, i la zona urbana de Sant Feliu i inclou també els termes municipals de Castellterçol i Sant Quirze Safaja. Les principals actuacions previstes són la renovació de l’asfalt, la millora de la canalització del trànsit en els encreuaments, la implantació d’un separador de fluxos per reduir el risc de xocs frontals i l’aplicació de mesures per evitar accidents amb animals.
A més del condicionament d’aquests trams de la C-59, el Departament de Territori treballa en el projecte per a la construcció d’una variant d’aquesta carretera al seu pas per Sant Feliu de Codines. La redacció del projecte està en fase avançada i comportarà una inversió de més de 40 milions. Es preveu que estigui redactat durant el segon trimestre de l’any que ve.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Autovía Seguretat viària Trànsit Carreteres Govern Obra pública Infraestructures
- Sinistre Una dona que va ser a Teatre la nit de l’incendi diu que va témer el pitjor al veure les bengales
- Laboral Els autònoms ja no es deslliuraran d’aquest impost: Hisenda confirma que el pagaran sí o sí el 2024
- FUTBOL Alfonso, exjugador del Barça: «Obligaria Guardiola i les noies de la selecció femenina a besar la bandera espanyola»
- SEXISME EN L’ESPORT «El meu entrenador va voler enviar-li un missatge al meu psicòleg que deia ‘El que necessita és que la follis’»
- Drets de passatgers Equipatge de mà gratis als avions: ¿què canvia amb la moció del Parlament Europeu?
- Informe de la Fundació SM Apatia, ansietat i esgotament: radiografia del professorat a Espanya
- Última hora Incendi a dues discoteques de Múrcia, en directe: últimes notícies sobre l’incident a la sala d’oci
- Avançar el rellotge Tot sobre el canvi d’hora d’octubre de 2022 a Espanya: així entrem en l’horari d’hivern
- Plataformes Netflix planeja apujar els seus preus quan finalitzi la vaga d’actors
- Llargues retencions L’incendi d’un vehicle talla la Ronda Litoral de Barcelona