Indicador de l’economia
El Port de Barcelona recupera el trànsit de líquids a granel, encapçalat pel gas natural
El Port de Barcelona bat el rècord de mercaderies el 2022
Vint-i-cinc anys units per l’euro, per Christine Lagarde

Canvi de tendència en el trànsit de líquids a granel al Port de Barcelona. El moviment d’aquesta mena de mercaderies, clar indicador de l’evolució de l’economia, havia arrencat el 2023 amb un descens preocupant, però, segons ha informat aquest dimecres l’autoritat portuària, ha remuntat a l’abril. El gas natural encapçala aquest restabliment.
La remuntada d’aquest trànsit durant el mes passat ha compensat parcialment part de la caiguda registrada en les xifres interanuals des de principis d’any. Així, al gener s’havia registrat un descens del 46,6% de gas natural, ja que van deixar d’arribar-hi barcos amb aquesta càrrega perquè els dipòsits «estaven plens», segons el port. De fet, aquest combustible ha liderat la recuperació, i ha superat en 14.584 tones les xifres de trànsit de l’any passat, un augment de l’1,1%.
Gasolina, a la baixa
L’únic trànsit que es manté a la baixa és la gasolina, però ha augmentat el trànsit de productes químics (+92.839 tones) i, menys, el d’olis i greixos, així com el d’abonaments. Productes com el gasoil, el fuel i els biocombustibles, malgrat continuar en xifres inferiors a les del 2022, frenen part del descens.
A part dels líquids a granel, en el cas dels sòlids es produeix un augment tant en la fava de soja (+10,9%) com especialment en el ciment (+44,9%) i la sal (+72,5%).
Contracció dels mercats
No obstant, des del Port de Barcelona asseguren que les instal·lacions estan protagonitzant una frenada en les operacions comercials, com passa en la resta d’instal·lacions de la regió. Han passat pel port 20,7 milions de tones, l’11,4% menys que l’abril del 2022.
Quant al trànsit de contenidors ha estat d’1.025.318 TUI (-13%). Els contenidors plens d’importació (-8,7%), d’exportació (-10,5%) i de trànsit (-26,8%) retrocedeixen respecte al 2022. Els trànsits amb els principals clients registren descensos, a excepció del Vietnam, els Emirats Àrabs Units i Malàisia.
Creixement de creueristes
Fins al març han passat per Barcelona un total de 914.794 passatgers, una xifra que significa un creixement del 87,9% respecte al mateix període de l’any 2022. Els passatgers de creuers creixen un 147,6%. Quant als ferris, el nombre de passatgers també puja un 36,6%.
Lluís Salvadó Creuers Port de Barcelona Transport marítim Transports Energia Comerç Ministeri de Transports Ports
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car