Entrevista al president del saló de l’automòbil
Enrique Lacalle: «Quan altres salons tanquen, l’Automobile Barcelona continua sent referència»
L’electrificació marca la pauta en l’edició d’aquest any del saló de l’automòbil que torna a incloure les motos i que se celebrarà de l’11 al 21 de maig
¿Quina missió tenen com a saló a l’Automobile Barcelona?
La nostra missió és ajudar aquesta renovació. Perquè en el futur ens juguem tots molt. Europa ens mira, i des del Govern central s’estan fent propostes amb l’automòbil en el centre... Però tenim un parc antic i necessitem una evolució. Com a societat, estem obligats a reclamar mesures que permetin millorar la seguretat i el medi ambient i per aconseguir-ho és necessària la retirada dels cotxes més antics del parc. I apostar pels vehicles de nova generació presents al Saló.
¿Barcelona és referència?
Som un dels salons de referència a Europa. Ara mateix, juntament amb París, Munic i Brussel·les som el que més propostes presentem al públic. Som al capdavant, com sempre, i busquem un model que uneixi les vendes amb l’exposició, l’oci i l’experiència amb la nova mobilitat.
Ha caigut Ginebra i desapareixen salons. ¿És el final?
No pas. Com a saló d’un sector estratègic a escala comercial i industrial estem obligats a tenir en compte totes les possibilitats. ¿Que el model de saló ha de canviar? Hi ha opinions de tota mena, però sempre estem oberts a estudiar qualsevol element que permeti millorar l’oferta i la qualitat del nostre model. A l’Automobile Barcelona mantenim la nostra essència de passió per l’automòbil i sempre estem transformant, però tenint en compte la tradició. Quan altres salons tanquen, nosaltres continuem sent referència i sumem marques. Barcelona té una relació passional amb l’automòbil. En som pioners, i aquí continuem, innovant i connectant amb el públic.
¿Quantes marques hi haurà?
Aquest any tenim més marques que en l’edició del 2021. Llavors hi van venir 22 i aquesta edició esperem 27 marques. Som el saló de l’automòbil europeu amb més metres d’exposició activa, amb més de 100.000 metres quadrats. Barcelona és la cita de l’automòbil més visitada d’Espanya i aquest any esperem superar els 350.000 visitants de l’última edició. Sempre ens superem.
La seva oferta és molt completa...
Som un saló que compta amb tot el suport institucional i del sector, gràcies a la col·laboració amb Anfac. Disposem d’una oferta per a tots els públics. A més, aquest any tornem a incorporar el saló de la moto durant el primer cap de setmana. Les dues rodes són un element essencial en la mobilitat i des de sempre Barcelona ha sigut referència en aquest sector. Però no només parlem de motos, perquè la mobilitat urbana està canviant, estem en un període d’evolució constant, de transformació i per això hem d’incloure tots els actors. El mapa de la mobilitat ha canviat. És molt important aportar coneixement de les ofertes per al públic en aquest aspecte.
¿L’electrificació és la clau?
Fa uns anys vam canviar el nom de saló de l’automòbil pel de l’Automobile, i ara fem un pas més amb el reclam de l’electrificació. Som un saló ‘electritzant’. Tenim l’experiència organitzativa i les marques ens aporten el coneixement dels productes de mobilitat. Volem mostrar tota l’oferta d’electrificació, perquè és una realitat. Actualment la gent sol tenir dubtes a l’hora de comprar-se un cotxe, el saló li acosta l’oferta, se la posa a l’abast de la mà, perquè el cotxe elèctric no ha de tenir barreres. L’usuari ha de perdre la reticència a comprar-se un vehicle elèctric. Hi ha molt soroll de fons, que si les bateries, que si els punts de recàrrega, que si l’oferta. Des de l’Automobile Barcelona l’hi volem posar fàcil i per fer-ho comptarem amb la mostra més gran, l’oferta d’opcions realistes més gran. Posem el focus en el públic i volem resoldre els seus dubtes, acompanyar-lo en el procés de compra. Per fer-ho disposem de zona d’exposició, de zona de proves i de zones per a les experiències. Col·loquialment podem dir que l’Automobile Barcelona és un saló que transmet ‘bon rotllo’ en aquest aspecte.
¿El cotxe elèctric és una realitat?
El tema de la mobilitat elèctrica és apassionant. I la gent es vol moure. Hem de deixar d’evangelitzar amb doctrines errònies sobre el cotxe elèctric i aterrar la idea que és una proposta ja més de present que de futur. L’Automobile Barcelona vol pujar l’usuari al cotxe elèctric i mostrar-li l’univers que s’obre a l’era de la nova mobilitat. Tot i que tampoc renunciem a oferir altres propostes, perquè hi ha una mobilitat, un estil i una il·lusió per a cada gust. Vaja, com deia, per a tots els públics... i totes les butxaques.
¿La gent vol comprar?
És clar. El cotxe és il·lusió. Qui diu que la gent no vol cotxes és mentida. El cotxe es continua necessitant per als desplaçaments, per moure’s. El que hi ha és molts tipus de client i d’usuari, amb necessitats i circumstàncies diferents. Els joves són una part essencial del públic a l’Automobile Barcelona. Hem pensat molt en ells i les seves necessitats. Perquè sí, contràriament al que poden dir alguns, continuen volent cotxe. Una altra cosa és el model de propietat i ús. La tecnologia juga un paper essencial en aquests temes i ells són la millor referència per conèixer el rumb del sector.
¿Hi haurà ofertes?
A l’Automobile Barcelona no només mostrem les ofertes, adaptem les ofertes als clients. Les marques ofereixen tot un arsenal de novetats, tant de producte com de propostes de finançament, que és un altre dels temes que està creixent.
Notícies relacionades¿Com veu l’entrada de noves marques al sector?
L’Automobile Barcelona és un saló cosmopolita que obre les portes a tothom. A la transformació de l’automòbil hi estan entrant moltes marques noves, amb molta càrrega de tecnologia i amb l’electrificació com a principal argument. Aquí tots són benvinguts, perquè tenim clar que, com més oferta hi hagi per al públic, més bon servei li donarem. La competència sempre és bona, vingui d’on vingui.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme
- La política catalana Mal vent a ERC