Balanç de la infraestructura
Port de Tarragona tanca el 2022 amb un 20% d’ingressos més que l’any anterior
Els productes agroalimentaris i la mercaderia en general han empès els tràfics del port per sobre de les 30 milions de tones

Port de Tarragona ha tancat el 2022 amb uns ingressos de gairebé 64 milions d’euros, cosa que representa un 20% més que l’any anterior. Els resultats, que s’han fet públics aquest dilluns, s’han aconseguit ja que la infraestructura s’ha convertit en «porta estratègica de l’entrada de productes agroalimentaris al mercat peninsular», segons la institució. Com ja va passar dies enrere amb Port de Barcelona i els seus responsables, des de les instal·lacions tarragonines han valorat aquestes bones dades ja que s’ha tractat d’un exercici en el qual s’ha hagut de fer front a la guerra d’Ucraïna, l’increment del preu de l’energia i la inflació.
No obstant, els resultats totals de l’any se situen un 5,1% per sota del 2021, si es comparen els tràfics globals marítims i terrestres. El tràfic de cereals, pinsos i farines ha batut el seu «rècord històric» amb 5,95 milions de tones, i ha superat els 5,76 milions del 2019. De fet, els productes agroalimentaris i la mercaderia en general són els que han empès els tràfics de Port de Tarragona per sobre de les 30 milions de tones.
Entre els 10 millors
Aquesta xifra el situa entre els 10 ports amb més volum de mercaderies de l’Estat i els moviments de mercaderia general convencional han suposat el segon millor registre de la seva història amb uns resultats d’1,61 milions de tones.
Quant a resultats econòmics, s’ha registrat un resultat d’explotació (benefici abans d’impostos) de 13,4 milions d’euros, i un ‘cash flow’ de 34,2 milions. L’ebitda ha sigut de 36,95 milions d’euros, l’endeutament s’ha reduït en 5 milions d’euros, s’ha registrat una tresoreria de 52,4 milions d’euros, i s’han invertit 24,1 milions.
També han assenyalat com a reptes «la situació al rerepaís portuari, amb la parada d’activitat del principal client de clúster petroquímic de Tarragona durant dos mesos per realitzar inversions per 100 milions d’euros i els efectes en els rendiments derivats de les negociacions per l’adaptació a la nova normativa reguladora de l’estiba».
Cicle inversor
Notícies relacionadesL’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha destacat que aquest any obre l’etapa ‘Rumb #EcoPort2027’, ja que «la solidesa econòmica del port permetrà continuar amb bon ritme el cicle inversor en les infraestructures estratègiques que permetran afrontar amb garanties d’èxit un futur marcat per la sostenibilitat, la transició energètica i la transformació econòmica».
Aquesta nova etapa comptarà amb el contradic de Ponent «com la inversió més emblemàtica de la unió de sostenibilitat i competitivitat», han assegurat.
Saül Garreta Port de Tarragona Logística Raquel Sánchez Jiménez Port de Barcelona Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Ports
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió