Empreses
Premium: el proveïdor firal que va vorejar la fallida amb la pandèmia i ara factura milions
L’empresa catalana, antiga filial d’un gegant holandès que llogava mobiliari per a esdeveniments, dissenya ara espais o estands des de zero en el Mobile World Congress o Port Aventura
La companyia ha triplicat els seus ingressos en un any i preveu créixer un altre 30% el 2023

En cas d’haver seguit per aquell camí, avui l’empresa formaria part d’un gegant europeu del lloguer de mobiliari per a esdeveniments. Però havent-se posat la covid pel mig, contents estan de respirar. I fer-ho, a més, amb glopades tan profitoses. Premium ha passat de fregar la fallida a facturar sis milions d’euros l’any passat, el triple, a més, que l’any anterior. I el rumb marcat ara els condueix, si tot va bé, a incrementar un altre 30% el seu volum de negoci, contractar una vintena de persones i obrir seu a Portugal, aquest any, i a França, el següent.
Aquesta empresa catalana amb seu a Gavà (Barcelona) es dedicava abans de la pandèmia essencialment a llogar mobiliari per a esdeveniments. Ho feia com a braç d’un grup holandès que feia anys que estava creixent a costa d’endeutar-se i que, com a tal, no va poder superar l’aturada d’activitat a què va obligar la covid. Així, el juliol del 2020, al mateix temps que l’empresa formalitzava la seva fallida, començava la travessia dels quatre directius que pilotaven l’empresa a Espanya per quedar-se almenys amb la seva unitat productiva.
Ho van aconseguir gràcies que el fons d’inversió Endurance va entrar en l’equació per convertir-se en soci i amo de l’empresa, i que van presentar un projecte prou atractiu perquè l’administrador concursal holandès els permetés quedar-se només amb aquesta part de la companyia.
«L’enfocament actual és diferent del que hi havia en el seu moment», aprofundeixen el conseller delegat de Premium, Joan Chaler, i el seu director comercial, José León, que compten que ho van canviar tot: nom, orientació de mercat, nau, pàgina web, xarxes socials... «Hem afegit també la part del disseny (des de fer els plans fins a assegurar que el mobiliari cobreix les normes de seguretat) i hem incorporat la figura del ‘project manager’ a cada projecte», expliquen quant al negoci. «El client només ha de tenir un esdeveniment i diners per pagar-lo: nosaltres ens encarreguem de tot», sintetitzen.
Entre els seus clients, molts dels quals van arrossegar de la seva etapa prèvia, figuren des de Fira de Barcelona, el Mobile World Congress fins al CCCB i Port Aventura. Poden encarregar-se tant de l’esdeveniment privat d’una gran companyia, com del disseny, construcció i gestió de l’estand d’una empresa per a una fira, sigui perquè són el proveïdor de referència del palau de congressos (com és el cas de la Fira de Barcelona), sigui perquè els contracta l’empresa expositora o el gestor intermedi a qui una companyia li encarrega el projecte. La qüestió és que ja tenen una quota de mercat de gairebé el 40% a Espanya.
Noves unitats de negoci
«Ens hem marcat com a objectius el creixement orgànic (fer créixer els clients que ja tenim); focalitzar-nos en el que som millors, que són els grans comptes; créixer internacionalment; i posar en marxa noves idees de negoci», apunten Chaler i León. El pla, en aquest sentit, és activar cada any una nova unitat que depengui de la companyia i tenir preparada ja la idea per al següent.
Notícies relacionadesEl 2022, la novetat va ser Aluvision, una línia per llogar marcs d’alumini destinats a substituir l’estand de fusta. I el 2023, ho serà una divisió orientada a donar servei als esdeveniments fora de recintes firals, com en camps de golf i ports esportius. Quant al 2024, cap pista, només que la idea ja és sobre la taula. Perquè aquí no hi ha por dels tambors de crisi.
«Intentem gestionar molt bé els costos: quan el mercat tira i facturem molt, anem a totes, però si el mercat fa un pas enrere, ens ajustem molt als costos, com faria una economia domèstica», apunten els dos directius. A més, conclouen, que el seu sector «sempre ha demostrat ser molt anticíclic: quan el negoci baixa, els equips de màrqueting i comercial inverteixen», i que es fien a la promesa que el 2024 sigui, per fi, l’any de la recuperació total dels esdeveniments.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- EDUCACIÓ SUPERIOR La universitat detecta mancances acadèmiques serioses en els alumnes
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Goya 2025 «És una mica estrany»: l’insòlit premi compartit dels Goya té un únic precedent
- Comerç local Una sabateria històrica de Barcelona tancarà les portes si no aconsegueix un traspàs
- Literatura Feliu Formosa publica als 90 anys tres noves obres i tres traduccions
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- Tribunals L’Audiència de Barcelona confirma l’arxivament de la querella per tortures a Via Laietana durant el franquisme
- Els Comuns fan una crida al PSC i ERC a blindar la reserva del 30% d’habitatge social davant el «boicot» immobiliari
- Justificacions L’Opus Dei respon a les denúncies d’abusos de la docusèrie de Mònica Terribas a Max ‘El minuto heroico’