Sis anys més
El Mobile World Congress seguirà a Barcelona fins al 2030
El consell d’administració de GSMA renova el contracte que expirava el 2024
El consell d’administració de GSMA ha designat Barcelona com la seu del Mobile World Congress fins al 2030. El contracte actual entre els organitzadors del principal congrés mundial en l’àmbit de la tecnologia i la telefonia mòbil i la capital catalana expirava el 2024, però s’ha optat per revovar-lo sis anys més.
La notícia ha sigut rebuda amb eufòria tant per part de GSMA com per les integrants de la Host City Parties (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Ministeri d’Economia, Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona). Tots ells destaquen la importància de la renovació del contracte com a prova de l’aposta dels organitzadors del Mobile per la capital de Catalunya i remarquen l’impacte de la decisió en el creixement del sector.
Es confirma que el #MobileWorldCongress es queda a #Barcelona fins el 2030.
— Jaume Collboni (@jaumecollboni) 27 de junio de 2022
Molt bona notícia per a la ciutat i per l’aposta de @bcn_ajuntament per l’economia digital i el talent per transformar la ciutat.@GSMA, happy to have you here 8 more years!https://t.co/X1D5znjpKE
Un dels primers a reaccionar ha sigut el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni: «Molt bona notícia per a la ciutat i per a l’aposta de l’Ajuntament de Barcelona per l’economia digital i el talent per transformar la ciutat», ha dit a través d’un tuit. També s’ha felicitat per la notícia el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró.
Catalunya i la ciutat de Barcelona es consolida com a capital mundial del mòbil.
— Jordi Pu1gnerO (@jordiPuignero) 27 de junio de 2022
Content que la bona feina conjunta hagi tingut els seus fruits i tinguem
MWC fins al 2030.https://t.co/UUxglZX7lc
El president de Fira de Barcelona, Pau Relat, ha manifestat en una entrevista amb RAC-1 que és «una notícia excel·lent» per a la ciutat i les institucions.
Més de 60.000 visitants el 2022
En l’edició d’aquest 2022, celebrada al recinte Gran Via de Fira de Barcelona a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), va aplegar més de 60.000 visitants.
La decisió d’allargar la presència a Barcelona s’ha pres en la reunió del consell d’administració de GSMA celebrada aquest dilluns a Kuala Lumpur.
El MWC se celebra a la capital catalana des del 2006 i la prolongació actual respon a un acord amb l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, el Ministeri d’Economia i Transformació Digital, Fira de Barcelona i Turisme de Barcelona.
Competència amb 30 ciutats
El 2011, Barcelona va guanyar la seva primera extensió d’acord (fins al 2018) i també va rebre el títol de Capital Mundial Mòbil, després de superar la competència de 30 ciutats, incloent-hi Milà, Munic i París. Aquesta associació es va renovar posteriorment fins al 2023, i es va afegir un altre any a l’acord (2024) quan es va cancel·lar l’edició 2020 del MWC a causa de la pandèmia de la covid.
Des que es va canviar d’ubicació de Cannes a Barcelona fa 16 anys, GSMA ha convertit el MWC en un espectacle al qual van assistir més de 109 000 visitants d’arreu del món el 2019.
Més que amfitrions
En un comunicat, el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, assenyala el paper de Barcelona com a alguna cosa més que la ciutat amfitriona del MWC. «No només hem fet créixer l’esdeveniment des que ens vam mudar a Barcelona, sinó que l’hem desenvolupat per incloure un ecosistema complet», afirma.
La GSMA assegura que donarà més detalls de la decisió en una una conferència de premsa a Barcelona el 20 de juliol.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
