AUTOMOCIÓ

Les pèrdues eclipsen un bon any del Grup Renault

  • La sortida de Rússia comporta pèrdues de 2.300 milions d’euros per al grup i condemnen els resultats a unes pèrdues netes per valor de 700 milions d’euros.

  • Els seus ingressos van créixer un 11,4% fins als 46.391 milions d’euros i el seu marge operatiu ja supera el 5%, un objectiu fixat per al 2025.

Les pèrdues eclipsen un bon any del Grup Renault
2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Grup Renault va perdre 700 milions d’euros el 2022, un important descens en relació amb els beneficis per valor de 967 milions registrats el 2021. Aquesta xifra negativa, no obstant, no ha d’entelar el que, quant a rendiment, ha sigut un bon any segons els objectius del pla estratègic ‘Renaulution’ però que s’ha vist molt afectada per la venda dels actius a Rússia -Renault Rússia i la seva participació a Autovaz-.

La prova que el 2022 no va ser tan dolent és que el grup tornarà a repartir dividends per primera vegada des del 2019 i que la majoria d’indicadors, com els ingressos o els marges operatius, van ser positius. No obstant, el negoci rus ha suposat un forat pel qual s’han escapat 2.300 milions d’euros. Des del grup, Luca de Meo, el conseller delegat, defensa que l’operació era inajornable, ja que el seu negoci rus era insostenible una vegada va començar la guerra d’Ucraïna.

Dades positives

Superant l’impacte negatiu de les pèrdues, les xifres de Renault són positives. Per exemple, els seus ingressos van pujar un 11,4% fins als 46.391 milions d’euros l’any passat i el seu marge per unitat va arribar al 5,6%, cosa que suposa superar l’objectiu del 5% que el pla ‘Renaulution’ va fixar per al 2025. Així, el seu benefici operatiu va pujar fins als 2.595 milions d’euros –millorant des dels 1.663 milions de l’any passat-. Per la seva banda, la contribució de Nissan va pujar a 526 milions d’euros mantenint una tendència a l’alça que fan oblidar les pèrdues de 4.290 milions del 2020.

Notícies relacionades

L’estratègia del grup prioritza el marge de beneficis per unitat davant el volum de vendes, focalitzant els seus esforços als models electrificats. En aquest sentit, Renault celebra que els models E-Tech representen ja el 39% de les seves vendes i que han posicionat la firma del rombe com la tercera més venuda en el mercat elèctric i la segona en el mercat d’híbrids convencionals. El grup ressalta el rendiment al mercat dels Renault Arkana –amb 86.000 vendes, el 65% dels quals E-Tech a Europa– i Mégane E-Tech Electric, amb 33.000 unitats, i dels Dacia Sandero, amb 229.500 matriculacions, Jogger, amb 57.000 unitats, i Spring elèctric, amb 48.900 vendes, així com la pujada del 33% d’Alpine, marca per a la qual el grup té plans molt ambiciosos.

Per al 2023, el Grup Renault espera tornar als números positius i centra els objectius en un marge operatiu igual o superior al 6% i un flux de caixa operacional per a l’automòbil superior o igual als 2.000 milions d’euros, fet que suposaria mantenir-lo estable després de comptabilitzar 2.100 milions d’euros el 2022, gràcies al dividend de 800 milions de Mobilize Financial Services.

Temes:

Cotxes Renault