Més laboratoris
El Govern ven terrenys per ampliar el sincrotró Alba de Cerdanyola del Vallès
L’Incasòl ha comercialitzat tres parcel·les de 2,1 hectàrees per 13,9 milions d’euros

alba area actual
L’Institut Català del Sòl (Incasòl) ha formalitzat la venda de tres parcel·les que sumen un total de 2,1 hectàrees per a l’ampliació del sincrotró Alba, a Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental, Barcelona), per 13,9 milions d’euros. Segons ha informat aquest dijous l’Incasòl en un comunicat, l’organisme ha formalitzat la venda amb el consorci públic per a la Construcció, Equipament i Explotació del Laboratori de Llum Sincrotró (CELLS), que gestiona aquesta infraestructura.
CELLS tindrà espai per construir tres laboratoris (coneguts com a línies de llum extrallargues) que, juntament amb la renovació dels actuals acceleradors d’electrons permetran fer anàlisis més detallades i ràpides per al desenvolupament de fàrmacs, microxips i energies verdes.
21.000 metres quadrats
El Govern va acordar el 6 de desembre passat ordenar a l’Incasòl la transmissió, mitjançant alienació onerosa directa, a CELLS de les tres parcel·les per un import total de 13,9 milions d’euros, més IVA. Les parcel·les tenen 21.302,08 metres quadrats i la seva edificabilitat és de 42.615 m² de sostre.
El sincrotró està situat al Parc de l’Alba, un sector situat a Cerdanyola que està consolidant-se com un dels principals projectes estratègics de Catalunya, «oferint noves oportunitats d’inversió», segons remarca en la mateixa nota l’empresa pública.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Vincle emocional Marián Rojas, psiquiatra: «La bona notícia és que l’aferrament es pot curar»
- Anne L’Huillier: "Vaig pensar que els meus col·legues no m’escoltaven"
- Ancoratges
- Marc Márquez s’exhibeix i guanya el seu sisè esprint consecutiu