Ferrocarril

Adjudicat per 1,35 milions l’estudi de les alternatives per a la connexió ferroviària Barcelona-Castelldefels

Prointec i Intecsa Inarda, disposen d’un termini de 30 mesos per al desenvolupament dels treballs

Adjudicat per 1,35 milions l’estudi de les alternatives per a la connexió ferroviària Barcelona-Castelldefels

Albert Bertrán

1
Es llegeix en minuts

El Govern central ha adjudicat per 1,35 milions d’euros la redacció de l’estudi d’alternatives per construir una nova connexió ferroviària entre Castelldefels i Barcelona.

En un comunicat aquest divendres, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha explicat que les empreses adjudicatàries, Prointec i Intecsa Inarda, disposen d’un termini de 30 mesos per al desenvolupament dels treballs.

L’estudi definirà i analitzarà les alternatives tècniques que es puguin plantejar per establir una nova línia ferroviària entre les dues localitats, de manera que es construeixi una nova entrada ferroviària de la línia de la costa (R2) i es doni servei a poblacions al sud-oest de Barcelona com ara Gavà, Viladecans i Sant Boi.

També es portarà a terme una anàlisi funcional de la continuació d’aquesta línia al nucli urbà de Barcelona com un tercer itinerari complementari als dos túnels que hi ha avui en dia a la xarxa de Rodalies.

Notícies relacionades

L’actuació s’emmarcarà en l’Actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, que conté la proposta d’actuacions en infraestructura ferroviària i material rodador per donar resposta a una demanda futura creixent a la xarxa de Rodalies.

Paral·lelament, el Ministeri concreta que «es portarà a terme una anàlisi funcional de la continuació d’aquesta línia al nucli urbà de Barcelona com un tercer itinerari complementari als dos túnels que hi ha avui en dia a la xarxa de Rodalies». Aquesta actuació s’emmarca en l’Actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, document tecnicoeconòmic que conté la proposta d’actuacions en infraestructura ferroviària i material rodador que ha de donar resposta a les necessitats d’una demanda futura creixent a la xarxa de Rodalies fins a l’any 2030.