Estratègies
Mascaró incorpora la presidenta de Tous al seu consell d’administració
El grup familiar menorquí de calçat consolida així el seu pla de professionalització de la companyia

El pla de professionalització del grup de calçat Mascaró s’acaba de materialitzar en un nou fitxatge. La presidenta de la marca joiera Tous, Alba Tous, s’incorpora al consell d’administració d’aquesta companyia menorquina com a consellera independent, confirmant l’aposta de la família fundadora per obrir la gestió de l’empresa a mans alienes a aquesta. De fet, amb aquest últim aterratge, la firma té ja tants consellers familiars (Lina, Andrés i Pedro Mascaró), com a externs: l’expert en empresa familiar Juan Carlos Llena va entrar fa un any i Lluís Pascual va assumir el càrrec de conseller delegat el 2019, primera vegada que una persona aliena als Mascaró ocupava el lloc.
L’objectiu del grup, amb tanta incorporació, és avançar en la consecució del pla estratègic aprovat el setembre de l’any passat i que pretén guiar el creixement de la companyia fins a l’any 2026. En aquest sentit, la meta és duplicar el volum de negoci de l’empresa (d’entorn de 30 milions d’euros) i multiplicar per cinc els seus beneficis abans d’amortitzacions i impostos (ebitda). Amb gairebé 70 botigues a més de 50 països i una plantilla de 140 empleats directes i una mitjana de 2.000 sabates diàries produïdes, la firma de calçat, els orígens de la qual es remunten a 1918, té previst, en paral·lel, ampliar la seva xarxa de franquícies, tant de botigues Mascaró, com de Pretty Ballerinas, l’altra cadena amb què opera al mercat.
Aquesta última marca va néixer el 2005 i s’ha convertit, segons la mateixa companyia, en un dels projectes internacionals de calçat de més èxit, amb botigues a Londres, Nova York, Berlín i Milà, a part d’Espanya.
Adquisició d’empreses
En aquest sentit, després de més de 15 anys operant només amb aquestes dues firmes (després de gairebé tota la seva història amb Mascaró com a única marca), el grup ha començat a créixer a través de la compra d’altres empreses: l’empresa presidida per Lina Mascaró és des del setembre també propietària de Muroexe, una ‘start-up’ madrilenya que treballa el calçat esportiu formal. «I, per descomptat, no descartem incorporar noves marques que aportin un valor afegit al grup», va afirmar a l’anunciar aquest acord Lluís Pascual.
«L’entrada d’Alba Tous en el nostre consell d’administració és un pas endavant en tota la nostra estratègia per l’ampli coneixement i experiència que atresora al llarg de la seva brillant trajectòria», va afirmar el directiu.
«Per a mi és un honor formar part del consell d’administració del Grup Mascaró, a més és realment interessant poder acompanyar la companyia en aquest procés de transformació, emmarcat en el pla estratègic 2021-2026», valora la nova consellera. «Considero que una de les claus de l’èxit és continuar enfocats a contribuir positivament al sector retail, així com garantir la creació de valor tant a nivell econòmic com social a través de l’activitat de la companyia», conclou Tous.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Els Mossos conclouen que l'acusat del crim de Campdevànol va sotmetre la víctima a "maltractament psicològic continu"
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Turisme El nou turisme que ve: menys massificació, més sostenibilitat i equilibri amb la vida local
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència