Informe d’Adevinta
La meitat de la població espanyola ja compra per internet de manera habitual
El percentatge és 15 punts major al d’abans de la pandèmia, i es preveu que mantingui l’escalada aquest any
El comerç electrònic ha arrelat a Espanya. Amb dades del 2021, més de vuit de cada deu persones ja compren i venen per internet, i la meitat de la població del país ho fa de manera habitual, és a dir, almenys una vegada al mes. Aquest percentatge era 15 punts inferior abans de la pandèmia, quan sol un 36% reconeixia comprar per internet mensualment i un 37,5% s’identificava com a consumidor puntual. «El 2021 es consolida la relació amb el comerç electrònic», ha sentenciat el conseller delegat d’Adevinta a Espanya, Román Campa, que ha estimat que la proporció d’usuaris que compren i venen per internet (tot i que sigui de forma puntual) escalarà fins al 91% aquest 2022.
Adevinta, propietària dels portals Fotocasa, Habitaclia, Infojobs, Coches.net, Motos.net i Milanuncios, ha presentat aquest dimecres la segona edició del seu informe sobre l’evolució i les tendències en els hàbits de consum a Espanya, un document que elabora a partir d’una enquesta a 2.000 persones i de les dades obtingudes de l’activitat a les seves pàgines, per on transiten 18 milions d’usuaris.
«Les dades extretes a l’informe apunten a una clara consolidació del comerç ‘online’», ha confirmat la màxima responsable d’analítica de dades de la companyia, Laura Marqués. «Després de l’acceleració de la digitalització que vivim el 2020 a causa de la covid, el canal ‘offline’ i ‘online’ han après a coexistir: les dades i xifres que manegem marquen que el canal digital és present i futur», ha afegit.
Aquestes dades reflecteixen des de l’increment de la població que compra per internet una vegada al mes, fins a un augment de les persones que venen per aquest canal, un percentatge (58%) que creix deu punts en un any. També, que hi ha cada vegada més gent que gasta més de 50 euros al mes en consum ‘online’ (2 punts més que abans de la covid), i que més de la meitat dels espanyols (52%) afirmen destinar una desena part del seu pressupost a comprar per internet.
Creix la confiança en l’’online’
Notícies relacionadesD’altra banda, aquest estudi mostra que el consumidor és cada vegada més independent i que es deixa influir menys per les opinions alienes en les compres virtuals, un factor que Adevinta relaciona que millora la confiança en el canal. «L’últim any ha continuat creixent la confiança en els ‘marketplaces’ i els productes digitals», ha indicat Campa. Perquè si bé el 69% de la mostra es fixa en les opinions d’usuaris aliens, aquest percentatge és 9 punts inferior al de l’any passat.
Aquesta radiografia posa de manifest, a més, altres tendències de consum, com per exemple que el que més comprem per internet són articles relacionats amb el món de la moda, tecnologia i productes per a la llar; o que els llocs de treball amb més demanda l’any passat van ser de teleoperador, de representant comercial i de conductor de vehicle de repartiment.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
