ertos

La direcció de Ford suspèn la crucial reunió sobre el futur d’Almussafes a una hora de la cita

La direcció de Ford suspèn la crucial reunió sobre el futur d’Almussafes a una hora de la cita

La direcció de Ford suspèn la crucial reunió sobre el futur d’Almussafes a una hora de la cita
2
Es llegeix en minuts

La direcció de Ford Espanya ha cancel·lat la reunió prevista per a aquest dilluns amb els sindicats d’Almussafes en la qual les dues parts havien de continuar negociant les retallades que ha posat l’empresa sobre la taula dels treballadors a canvi d’assegurar la càrrega de treball a la factoria valenciana a mitjà termini amb l’assignació de dos models elèctrics.

Segons han informat fonts del comitè d’empresa, la companyia s’ha limitat a remetre un correu als diferents sindicats informant que «es cancel·la la revisió sobre la situació de Ford», sense aportar més raons. La cita estava concertada per a les 15.00 hores d’aquest dilluns i el missatge l’han rebut a les 13.44 hores.

Aquesta trobada, la tretzena de la denominada «Comissió negociadora de l’acord per l’electrificació», semblava crucial, ja que la direcció espanyola de Ford ha de remetre a la central europea l’acord de retallades pactat amb la plantilla d’Almussafes com a màxim aquest dijous. En aquesta mateixa carrera també està la factoria alemanya de Saarlouis. La planta que ofereixi més «competitivitat» a Ford rebrà aquests dos contractes en joc.

De moment les postures estan allunyades. L’empresa, que va concretar els seus objectius la setmana passada, demana rebaixar un 10% els sous, eliminar una setmana de vacances i ampliar mitja hora les jornades laborals. Els sindicats rebutgen de ple retallar sous (el 2021 s’apujaran un 7%), si bé UGT es va obrir la setmana passada a negociar possibles congelacions durant els tres pròxims anys, sempre que Almussafes rebés les adjudicacions.

El gest és important, ja que amb el 97% d’afiliació a la factoria, UGT té l’última paraula per segellar qualsevol pacte amb la direcció. Sempre amb aquests dos contractes a la mà, que segons el portaveu d’UGT José Luis Parra assegurarien la feina per als pròxims 15 anys, el sindicat arribava a la reunió d’aquest dilluns amb la intenció d’oferir ja els primers sacrificis.

La proposta: congelació de salaris

Notícies relacionades

Així, la proposta aniria orientada a pactar entorn de tres anys de congelació salarial i dos més en els quals els sous es revisarien en funció de l’IPC però sense consolidació a les taules salarials. És a dir, el sindicat ofereix concessions en l’etapa 2022-2025 a l’estimar que serà l’època més complicada de la factoria, ja que fins i tot rebent l’adjudicació dels elèctrics aquests no començarien a fabricar-se fins al 2025 i els models actuals comencen a caducar ja (al març se’n va el Mondeo, el 2023 part de la Transit i el 2025 només quedarà el Kuga).

Els sindicats minoritaris de moment rebutgen qualsevol retrocés tant a nivell salarial com en l’apartat de les vacances i la durada de la jornada, i alerten que congelar sous en un escenari en el qual els experts apunten que la inflació continuarà pujant pot reduir considerablement el poder adquisitiu dels més de 6.000 treballadors de Ford Almussafes.