Pujada l’últim mes

Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes

Les últimes dades publicades per ACEA mostren una lleugera recuperació del conjunt dels països de la Unió Europea, amb un augment del 44,1% en vendes d’elèctrics al novembre i un 34,6% en els híbrids convencionals.

Coches eléctricos

Coches eléctricos / Getty Images

2
Es llegeix en minuts
Andrea Gil Modrego
Andrea Gil Modrego

Redactor de Motor de Prensa Ibérica.

ver +

El mercat de l’automòbil a la Unió Europea s’ha recuperat lleugerament aquest 2025 i es continua acostant, a poc a poc, als nivells anteriors a la pandèmia, tot i que amb una clara reestructuració de les diferents tecnologies i motors.

Fins al novembre, les noves matriculacions de cotxes van créixer de mitjana un 1,4 % en comparació amb el mateix període de l’any anterior. Però, més enllà de creixement moderat, el veritable canvi s’està produint en la composició de les vendes.

Els elèctrics encara no lideren

L’electrificació avança de manera constant, reflectint així el canvi en les preferències dels consumidors europeus. Els cotxes elèctrics de bateria van arribar a una quota de mercat del 16,9 % en l’acumulat anual, davant el 13,4% registrat el 2024, en el conjunt de la Unió Europea. En termes interanuals, les matriculacions d’aquest tipus de vehicles van créixer un notable 44,1% al novembre, impulsades principalment per Alemanya, Bèlgica, els Països Baixos i França, que concentren més del 60% de les vendes elèctriques a la UE.

Dades del mercat europeu. /

ACEA

No obstant, els vehicles elèctrics purs encara no lideren el mercat. Aquest paper correspon als híbrids elèctrics, que es consoliden com l’opció preferida pels compradors europeus. Entre gener i novembre del 2025 es van matricular més de 3,4 milions d’unitats, cosa que representa un 34,6% del mercat total. El seu èxit es recolza en un equilibri entre eficiència, preu i autonomia. Els híbrids endollables també mostren una evolució destacada. Amb prop de 913.000 unitats matriculades, la seva quota de mercat puja fins al 9,3%, davant el 7,1% de l’any anterior.

És en aquests mercats on Espanya es col·loca al capdavant del creixement, amb un percentatge de variació a destacar del 145,8% en el cas dels PHEV, només per darrere de Lituània. En termes absoluts, al mercat dels híbrids Espanya domina per darrere d’Alemanya, França i Itàlia i en el dels PHEV, només per darrere d’Alemanya. Aquests quatre països representen la major part del mercat i la quota de creixement més alta d’aquestes tecnologies electrificades.

Els motors tèrmics purs perden

Dades del mercat europeu /

ACEA
Notícies relacionades

En paral·lel, els motors de combustió tradicional continuen perdent pes al mercat. Les matriculacions de cotxes de gasolina van caure un 18,6% i les de dièsel un 24,4%, reduint la seva quota conjunta al 36,1% del mercat. Les caigudes van ser generalitzades als principals països de la UE, amb descensos especialment pronunciats a França i Alemanya.

En conjunt, les dades confirmen una tendència clara: el mercat europeu de l’automòbil creix lentament, però no deixa de transformar-se afavorint l’electrificació.

Temes:

Cotxes