Plataforma d’entreteniment
Les accions de Netflix cauen un 20% al no complir la seva previsió de subscripcions
La plataforma va aconseguir 18 milions d’abonats davant els 37 milions del 2020
Netflix va tancar el 2021 amb uns beneficis nets de 5.116 milions de dòlars, prop del doble que l’exercici anterior, en un any en què, no obstant, va baixar el ritme de nous usuaris, amb 18 milions, davant els 37 milions del 2020.
L’empresa amb seu a Los Gatos (Califòrnia, EUA) compta amb 221,8 milions d’abonats al seu servei de ‘streaming’ a tot el món, però a mesura que augmenta la competència la seva capacitat d’atraure nous clients continua desaccelerant-se, ja que el 2021 va registrar el menor creixement dels últims tres anys. A més, la companyia va rebaixar les previsions per al primer trimestre del 2022 i va pronosticar que afegirà 2,5 milions de subscripcions, lluny dels 3,9 que va aconseguir durant el mateix període del 2021.
Carta als inversors
«Tot i que la nova competència pot estar afectant una mica el nostre creixement marginal, continuem creixent a tots els països i regions en què s’han llançat noves plataformes alternatives», va assegurar Netflix en una carta destinada als inversors, publicada aquest dijous.
No obstant, les explicacions no van convèncer Wall Street i les accions de l’empresa van perdre un 18%, fins als 412 dòlars per títol en les operacions electròniques posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos.
Els dos factors a què Netflix va atribuir aquest alentiment són l’entrada de noves opcions al mercat de l’‘streaming’, com Disney i Apple, i la falta d’estrenes en la primera meitat de l’any, majoritàriament per culpa de l’ajornament de rodatges durant els mesos més durs de la pandèmia. El millor període de la companyia va ser entre octubre i desembre, coincidint amb l’estrena de fenòmens mundials com ‘El juego del calamar’, ‘Alerta roja’, ‘No mires arriba’ i l’última temporada de ‘La casa de papel’.
8,2 milions de subscriptors
Durant aquell últim trimestre de l’any, el més fort per al mercat televisiu, Netflix va sumar 8,2 milions de subscriptors i va obtenir un benefici net de 607 milions de dòlars, davant els 542 milions que va registrar en aquell mateix període del 2020.
La reducció de noves altes no ha minvat la rendibilitat de la companyia, ja que els seus beneficis nets anuals van arribar als 5,116 milions de dòlars, gairebé el doble dels 2.761 milions que va guanyar durant el 2020. En total, Netflix va facturar el 2021 gairebé 30.000 milions de dòlars, davant els 25.000 milions del 2020, i va augmentar la inversió en màrqueting (2,5 milions) i tecnologia (2,2 milions).
De fet, la companyia va treure pit de la seva fortalesa al mercat de l’entreteniment.
‘El juego del calamar’
«Durant el 2021 vam tenir el programa de televisió més important de l’any (‘El juego del calamar’), les dues estrenes cinematogràfiques més fortes de la nostra història (‘Alerta roja’ i ‘NO mires arriba’), i Netflix va ser la plataforma televisiva i l’estudi amb més premis i nominacions als Emmy i els Oscars», va presumir al seu informe.
Per al 2022, la companyia redoblarà l’aposta pel mercat internacional, ja que més del 90% dels subscriptors que es van donar d’alta durant el 2021 van provenir de fora dels EUA i el Canadà (UCAN), amb un creixement especialment fort al Japó i l’Índia.
L’estancament als EUA tampoc sembla preocupar Netflix, que la setmana passada va anunciar una pujada generalitzada de preus al país, amb tarifes mensuals que van des dels 9,99 dòlars del pla bàsic a 19,99 pel paquet ‘premium’.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
