Xarxes socials
¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
Amb 7.000 euros mensuals només de YouTube, Pablo Cabezali revela els pagaments dels restaurants per aconseguir ressenyes
Pablo Cabezali, Cenando con Pablo, influencer gastronómico /
La rendibilitat de la figura dels creadors de contingut gastronòmics han fet que cada vegada siguin més els ciutadans de tota la geografia internacional que es dediquen a provar establiments i mostrar les seves ressenyes a través de les xarxes socials. Fins ara, una de les principals incògnites és quant podien guanyar cada vegada que un restaurant els demana que vagin al seu local i tastin el seu menjar, però l’‘influencer’ Pablo Cabezali, més conegut com a ‘Cenando con Pablo’, ha aclarit aquest dubte.
Tot ha passat quan el youtuber gastronòmic que compta amb una àmplia vinculació amb Sevilla, província a la qual ha acudit en incomptables ocasions per tastar la seva gastronomia i els seus locals més destacats, ha visitat el canal de YouTube ‘El hombre descalzo’, on ha sigut qüestionat pel seu caixet per acudir a un restaurant a tastar la seva carta.
El que cobra per les seves visites a restaurants
A això, l’influencer ha respost amb claredat: «El meu caixet ara mateix per anar a un restaurant ronda els 3.000 euros». D’aquesta manera, el creador de contingut ha explicat que perquè acudeixi a un dels locals que el contacten per tastar el seu menjar, sol demanar uns 3.000 euros de pagament.
No obstant, no en tots els casos l’import és el mateix, sinó que Cabezali ha assegurat que depèn de la capacitat econòmica i influència de cada establiment: «Depèn molt de la magnitud del restaurant».
Per això, ha recalcat: «No és igual una gran marca amb molts locals, que un petit hoteler». A més, el creador de contingut ha afirmat que també depèn del retorn que cregui que tindrà la persona que contacta amb ell: «He de veure què pot percebre a la meva costa».
L’‘influencer’ ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet
«Jo sé que en una hamburgueseria, per exemple, li puc enviar molta gent però si, potser, és un vegà, està més fotut», ha assenyalat el youtuber. Per això, té en compte aquest tipus de detalls abans d’acceptar una proposta, així com la valoració que tingui el mateix establiment, ja que «si té menys d’un 4 no hi vaig».
El creixement que ha registrat a les xarxes socials ha fet que cada dia rebi un gran nombre de propostes per acudir a un local a tastar-lo, cosa que ha fet que pugui escollir els que acudeix i els que no.
Notícies relacionadesUna llibertat que també és possible gràcies a la capacitat econòmica que ha aconseguit a les xarxes socials, com a YouTube, on ha assegurat que rep una mitjana de 7.000 euros al mes.
Una situació que no ha passat desapercebuda a les xarxes socials, que s’han omplert de comentaris dels que afirmen que aquestes xifres són desproporcionades: «La culpa no la té ell, la tenim nosaltres». «Mare meva, en el que acabarem», assenyala un usuari. I afegeix un altre: «La culpa és de qui els paga».
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
