Alimentació
La torronera Virginias deixa enrere les pèrdues i es comença a franquiciar
L’estratègia de reanimació de l’empresa ha requerit 5 milions d’euros d’inversió al grup propietari
L’empresari Àngel Jubete és a punt de culminar tres anys de travessia per reflotar una de les empreses dels seus somnis. Virginias, la productora de torró i xocolata que va comprar a punt de fer fallida, entrarà aquest any en beneficis (no especifica quants) i tancarà l’exercici amb una facturació de 4 milions.
Feia anys que Jubete estava obsessionat a tornar a Catalunya la seva posició de zona clau per a la indústria del torró. Per això no s’ho va pensar massa quan va conèixer la delicada situació de Virginias: va decidir comprar l’empresa, crear el grup Acrimont Foods per gestionar-la i combinar la fabricació a Reus amb un obrador a Agramunt (Urgell). Aquest municipi, el seu poble, havia de ser, segons el seu parer, l’epicentre de la indústria torronera catalana. Ara –defensa– entre Virginias i Torrons Vicens, la localitat «ja té dues empreses que estan competint en l’àmbitl espanyol».
La clau de l’embranzida de Virginias, aconseguit malgrat la pandèmia, han sigut 5 milions d’euros invertits a apostar molt més per la xocolata i la innovació de producte. L’exemple més recent és el llançament de torrons de pa amb tomaquet i ratafia. O la seva intenció d’entrar en el mercat esportiu fabricant barretes energètiques.
La tercera gran pota del seu pla de creixement ha sigut l’obertura de botigues pròpies. I, de fet, aquesta última estratègia s’amplia ara amb la seva entrada en el món de les franquícies.
«Tota la xocolata anava lligada al torró, però a partir d’ara rellancem el producte i aquesta serà una línia a banda», explica Jubete. «L’altre punt que estem impulsat dins la companyia són les botigues pròpies [en tenen quatre en total], que estan funcionant molt bé perquè ens ajuden a desestacionalitzar el producte, i ara entrem en el món franquícia», afegeix. En concret, fa un mes l’empresa ha començat a obrir xocolateries Virginias.
L’objectiu és que el seu volum de negoci creixi fins als 6 milions d’euros en dos o tres anys i que pugi fins als 10 milions en un lustre.
Sense crisi de subministraments
Notícies relacionadesLes perspectives de l’empresa són tan encoratjadores, explica Jubete, que donen per acabats els problemes provocats per la pandèmia. L’any passat, «la gent no va poder fer reunions familiars, així que on abans es treien 10 tauletes de torró, se’n van treure 2 o 3», lamenta el màxim responsable de Virginias. A això es va afegir el poc trànsit a les grans superfícies. Però «fins avui podem dir que el consum ha crescut», indica Jubete. I que amb tota seguretat les vendes creixeran més que el 2019.
De fet, ni tan sols estan massa preocupats per la crisi de subministraments: en el mercat del torró, contextualitza aquest expert, la gran majoria de matèries primeres es venen entre el febrer i el març. Quant a l’any que ve «ja n’estem parlant i no creiem que tinguem gaire problema», exposa. En especial, confessa, perquè l’empresa tracta sobretot amb productors locals i nacionals.
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
