Koala Bay també busca el sol de l’hivern

  • La marca, enfocada fins ara en la temporada estival, vendrà les seves peces tot l’any i tancarà l’exercici amb 41 botigues

Koala Bay també busca el sol de l’hivern

David Revenga

4
Es llegeix en minuts

De la platja al centre de la ciutat, i de ser una marca enfocada exclusivament a la temporada estival a poder vendre les seves peces durant tot l’any. Aquest és el camí que ha decidit emprendre la cadena de botigues de roba i complements alacantina Koala Bay, que ha vestit ‘influencers’ com Paula Echevarría i Rocío Camacho i que, lluny de deixar-se acovardir per les conseqüències que la pandèmia ha tingut en el sector comercial, ha decidit embarcar-se en un important pla d’expansió amb el qual pretén obrir de vuit a deu nous establiments físics cada any, convençuts que suposen el millor aparador per a les seves col·leccions i per potenciar també les seves vendes ‘online’.

La història de la marca va arrencar quan el seu actual CEO, Tomás García, va fer un viatge per Austràlia. «Sempre m’ha agradat la moda i sempre hi he tingut molta vinculació pel negoci familiar [una empresa dedicada a la producció de components i accessoris per al calçat i el tèxtil]. Feia temps que estudiava crear una marca pròpia i l’estil de vida i l’esperit d’aventura que vaig veure allà em van donar la inspiració», explica l’executiu.

Era l’any 2006 i, com no podia ser de cap altra manera, el primer que van llançar va ser una col·lecció de sandàlies, a la qual a poc a poc van anar incorporant noves peces, com banyadors i samarretes. Unes peces que van tenir una bona acollida, especialment a les Canàries, les Balears i la costa mediterrània i que també van aconseguir distribuir a Itàlia, França, Portugal i Grècia, entre altres països.

Així, la col·lecció va anar creixent fins que el 2013 van decidir obrir al públic la seva primera botiga pròpia a Benidorm, més per una qüestió d’imatge –«per mostrar el ‘total look’ de la marca», segons el seu creador– que per negoci. Els resultats van sorprendre fins i tot els responsables de la firma, ja que el seu estil de moda desenfadada i amb clara vocació estiuenca –el lema de la firma és «Life is a Holiday»– van trobar el seu millor públic a la capital turística de la Costa Blanca.

L’èxit els va fer repetir la fórmula i va ser així com van començar a obrir establiments per tot el Mediterrani espanyol i les illes Canàries, sempre en enclavaments clarament vacacionals. De fet, fins ara la companyia només produïa peces i complements per a la temporada estival i tancava la majoria de les seves botigues en els mesos d’hivern, amb l’excepció de les que té a l’arxipèlag canari.

En plena Covid, la firma va decidir mantenir la seva aposta i va continuar amb el ritme d’obertures que tenia previstes. Així, l’any passat van inaugurar vuit nous establiments i aquest exercici ja en sumen uns quants més, fins a completar una xarxa de 39 botigues que abans d’acabar l’any es convertiran en 41, segons l’executiu.

Les zones de costa continuen sent el seu principal objectiu, però la companyia vol fer el salt i fer-se amb les grans del sector a tot Espanya, de manera que ha obert el seu radi d’acció. Així, l’empresa ja és present en alguns centres comercials i Tomás García assenyala que es troben en plena recerca i selecció de locals amb l’objectiu de començar la seva implantació a les grans ciutats de tot el país.

Un procés per al qual, lògicament, també han hagut de fer un gir a la seva estratègia de col·leccions per poder operar durant tot l’any. D’aquesta manera, Koala Bay ha llançat aquest exercici la seva primera col·lecció de peces d’hivern, que els permetrà mantenir obertes el 80% de les seves botigues la temporada vinent, durant la qual esperen augmentar la seva facturació entorn d’un 30%, segons l’executiu.

García assegura que no els ha sigut difícil traslladar l’estil fresc i desenfadat de la seva roba a unes condicions climatològiques més fredes, tot i que reconeix que són peces pensades per als «hiverns càlids, com els que tenim al Mediterrani».

Notícies relacionades

El disseny i el patronatge de les seves col·leccions es realitza des de la seu central que té la companyia al municipi alacantí de Crevillent, però la producció se subcontracta a tercers a Espanya, Portugal i el sud-est asiàtic. Amb la pandèmia han optat per revisar els seus canals de subministrament per evitar els problemes de transport i els retards que s’han produït. «Hem augmentat la producció a Espanya i Portugal i hem buscat nous proveïdors al Marroc i Turquia», explica García.

La política d’obertures li ha permès crear 65 nous llocs de treball directes aquest any, amb la qual cosa la plantilla total de la companyia ja ascendeix a 270 persones. I el seu fundador està convençut que això només és el començament. Malgrat que la seva expansió és principalment sobre el terreny, des de la firma, de fet, asseguren que la seva aposta és omnicanal i que les botigues físiques i la via ‘online’ es complementen. 

Temes:

Empreses