Operació milionària

Verizon ven Yahoo i AOL a Apollo per 5.000 milions

Les dues firmes van ser adquirides fa pocs anys per més de 9.000 milions de dòlars

L’entrada al quarter general de Yahoo!, a Sunnyvale (Califòrnia).

L’entrada al quarter general de Yahoo!, a Sunnyvale (Califòrnia). / JOHN G. MABANGLO (EFE)

1
Es llegeix en minuts

Aquest dilluns el gegant nord-americà de telecomunicacions Verizon va anunciar un acord amb Apollo Global Management per vendre la seva divisió de mitjans per 5.000 milions de dòlars, inclosos AOL i Yahoo, dos antics elefants d’internet actualment en hores més baixes. Segons els termes de la transacció, detallats en un comunicat de premsa de Verizon, el grup rebrà del fons d’inversió Apollo 4.250 milions de dòlars en efectiu i 750 milions de dòlars en valors preferents.

Notícies relacionades

Verizon mantindrà una participació del 10% en la nova entitat, anomenada «Yahoo», i Guru Gowrappan es mantindrà al comandament quan es completi la transacció, prevista per a la segona meitat de l’any. Yahoo i AOL, dos grans noms a internet de la dècada de 2000, van ser adquirits per gairebé 9.000 milions per Verizon fa uns anys, AOL de Time Warner per 4.400 milions el 2015 i Yahoo per 4.480 milions de dòlars el 2017. Però Verizon no ha tingut l’èxit esperat en la seva branca de mitjans i, en particular, va haver de proveir a finals del 2018 una pèrdua de 4.900 milions de dòlars, inclosos 4.600 milions només per a aquesta branca, i reduir-ne la plantilla. La firma no ha aconseguit les economies d’escala esperades i l’augment de la competència ha provocat pèrdues de quota de mercat i una forta pressió sobre els ingressos publicitaris contra altres gegants d’internet com Google.

Verizon preveu retallades dràstiques de plantilla a causa d’una reorganització estratègica per al desplegament de la tecnologia 5G. «Amb l’experiència en la indústria i la visió estratègica d’Apollo, Yahoo estarà ben posicionat per aprofitar les oportunitats del mercat», va dir Verizon en el comunicat. Yahoo estava valorat en 125.000 milions de dòlars el 2000. AOL, d’altra banda, havia experimentat una fusió de 112.000 milions de dòlars el 2000 amb Time Warner, abans de ser venuda a Verizon. Al mercat de valors, el títol Verizon es va emportar el 0,45% en les transaccions anteriors a l’obertura de Wall Street.