AUTOMOCIÓ

Espanya, a la cua europea en edat mitjana de vehicles comercials i turismes

  • L’edat mitjana dels turismes a Espanya és de 12,7 anys, la dels vehicles comercials petits és de 13 i la dels vehicles comercials mitjans i pesats és de 14,7 anys

  • En tots els casos, la mitjana espanyola supera l’europea i es posiciona com la més antiga en comparació amb els altres grans mercats, l’italià, el francès i l’alemany

zentauroepp15311291 26 02 2011  barcelona  foto de la ronda del guinard    fotog190704171424

zentauroepp15311291 26 02 2011 barcelona foto de la ronda del guinard fotog190704171424 / JONATHAN GREVSEN

2
Es llegeix en minuts

A la Unió Europea hi ha en circulació 242,7 milions de cotxes. Aquesta és la xifra que es desprèn de l’últim informe ‘Vehicles in use Europe’, de l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA), amb dades relatives al 2019. Segons aquest document, Espanya és el gran mercat europeu amb els vehicles comercials i els turismes més vells de tot el continent.

En el segment dels comercials petits, amb una edat mitjana de 13 anys, Espanya supera Itàlia (12,6 anys), França (10,4) i Alemanya (8,1) que queden per sota de la mitjana de la Unió Europea, situada en els 11,6 anys. No obstant, s’allunya de les pitjors xifres, com els 19,5 anys del mercat grec i els 16,3 de Romania. Al Regne Unit, comptabilitzat ja fora de la UE, l’edat mitjana dels vehicles comercials lleugers és de 7,8 anys.

Tampoc és encoratjador el panorama en el segment dels vehicles comercials mitjans i pesats, amb la mitjana europea en 13 anys i l’edat mitjana espanyola en els 14,7, un altre cop per sobre de la mitjana. Seguint la mateixa tendència, el mercat italià se situa molt a prop amb 14,3 anys i l’alemany i el francès més lluny, amb 9,5 i 9,3 anys, respectivament. Amb els turismes, el patró és el mateix. Mentre que l’edat mitjana europea puja fins als 11,5 anys, l’espanyola arriba als 12,7 anys, superant Itàlia (11,4 anys), França (10,2 anys) i Alemanya ( 9,6 anys). En aquest cas, Lituània és el país europeu amb l’edat mitjana més elevada en el segment dels turismes amb 16,8 anys.

Per propulsió

Notícies relacionades

Cal remarcar que les dades pertanyen a l’any 2019, per això falta comptabilitzar l’increment en les vendes de vehicles elèctrics del 2020 i el consegüent increment del parc automobilístic endollable, tot i que Espanya també suspèn en electromobilitat. Mentre que la quota europea de vehicles elèctrics en circulació se situa en el 0,2%, Espanya només arriba al 0,1%, la mateixa xifra que Itàlia. Alemanya i França tornen a millorar les dades comunitàries amb un 0,3% i un 0,4%, respectivament. Per contra, el 58,7% dels vehicles que circulen per Espanya són dièsel, un altre cop superant la mitjana europea, del 42,3%, i la mitjana d’Itàlia (44,2%) i d’Alemanya (31,7%). A França, la quota del dièsel és del 58,9%.

En els segments dels comercials petits i comercials mitjans i grans, el dièsel és el carburant dominant. En el primer cas, la mitjana europea és del 89,5%, però a Espanya arriba al 94,2% davant el 5,2% de la gasolina i el 0,2% dels 100% elèctrics. En el segon, la mitjana europea és del 97,8%, mentre que l’espanyola és del 99,2% davant el 0,2% de la gasolina i el 0,6% dels híbrids de gas.

Temes:

Cotxes