AUTOMOCIÓ

La facturació dels tallers es va desplomar un 20% el 2020

  • La facturació dels tallers espanyols el 2020 va ser de 10.120 milions d’euros, un 20% menys respecte al 2019 per culpa de la pandèmia

  • Es van perdre fins a 5.500 llocs de treball, un 3,5% del total, tot i que haurien sigut més, segons Conepa, si no s’hagués recorregut als ertos

zentauroepp32555910 barcelona 26 1 2016   alberto c  bossio en su taller   aldan170809105041

zentauroepp32555910 barcelona 26 1 2016 alberto c bossio en su taller aldan170809105041

2
Es llegeix en minuts

La facturació dels tallers espanyols de reparació i manteniment de vehicles va arribar als 10.120 milions d’euros el 2020, xifra que revela un descens del 20% en comparació amb la dada registrada de l’exercici anterior. Segons dades de la Federació Espanyola d’Empresaris Professionals d’Automoció (Conepa), durant l’any passat es van perdre fins a 5.500 llocs de treball als tallers, un 3,5% del total, tot i que gràcies a l’ajuda dels expedients de regulació temporal d’ocupació (erto) «el sector ha aconseguit reduir l’impacte de la crisi sanitària en les empreses».

Conepa explica que el 2020 va començar amb «certa alegria» i un creixement acumulat superior al 2% amb referència a la comparativa dels dos primers mesos del 2019. «Però entre el 15 de març, data d’inici de l’estat d’alarma, i el 30 d’abril hi va haver un descens del 90% de turismes i motocicletes als tallers en comparació amb les condicions normals, per això l’activitat dels centres va ser només del 10%», lamenta l’associació. Maig i juny van ser mesos d’una «lenta però contínua» recuperació que es va confirmar al juliol, el millor de l’any per al sector. Malgrat tot, les vendes dels tallers durant l’estiu van ser un 5% inferiors a les que es van aconseguir en la temporada estival del 2019.

«Durant l’últim quadrimestre, l’evolució dels tallers va estar marcada per la irregularitat. Al setembre va registrar una activitat semblant a la del mateix mes de l’any anterior, mentre que l’octubre va quedar lluny de les moderades previsions del sector, que confiava que ajudaria a esmorteir l’impacte anual deixant-lo per sota del 20% de caiguda acumulada, un objectiu no aconseguit. El novembre i el desembre van ser mesos molt tranquils, en línia amb el seu comportament tradicional», explica.

En general, el nombre d’operacions realitzades pels tallers va experimentar un retrocés del 17%, cosa que indica que la factura mitjana per intervenció va caure lleugerament. La carrosseria i l’electromecànica van presentar comportaments similars, afectades per les limitacions en la mobilitat.

Es perden 5.500 llocs de treball

Notícies relacionades

Per primera vegada en els últims anys es produeix un descens «significatiu» de l’ocupació, entorn del 3,5% del total. En concret, unes 5.500 persones del sector han perdut la feina durant el 2020.

Al finalitzar l’any, uns 146.500 professionals treballaven en empreses dedicades a la reparació i venda d’automòbils. Tot i així, Conepa insisteix que aquesta xifra seria «molt menor» si el sector no hagués comptat amb el «paraigua» dels ertos, considerats com la seva principal «taula de salvació» durant els mesos més durs de la pandèmia. 

Temes:

Cotxes