balanç 2020
La Covid enfonsa l’11% la matriculació d’embarcacions recreatives
En tot el 2020 es van matricular un total de 5.404 barcos d’esbarjo a tot Espanya; un nivell similar al del 2018
Els bots de més eslora, a partir de 12 metres de llarg, són els que més demanda han perdut durant la crisi

Una embarcació navega a la costa del sud d’Austràlia durant una competició entre Sydney i Hobart. /
L’any passat les matriculacions d’embarcacions d’esbarjo a Espanya es van enfonsar l’11%, segons l’Informe anual del mercat d’embarcacions d’esbarjo 2020 de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN); a partir de les dades facilitades per la Direcció General de la Marina Mercant. A tot el país es van matricular un total de 5.404 embarcacions d’esbarjo, una xifra que retrocedeix a nivells de l’exercici 2018, en què es van registrar 5.545 matriculacions, segons l’organització.
Durant el 2020 van disminuir les noves matriculacions i també el moviment al mercat de xàrter nàutic, és a dir, de lloguer d’embarcacions d’esbarjo. Malgrat el repunt experimentat a final d’any, amb un creixement del 52,3% de les matriculacions de barcos per a aquest ús al desembre; la caiguda en l’acumulat de l’any és del 25%. El 2020 s’han matriculat 1.174 embarcacions d’esbarjo destinades a xàrter (21,7% del total del mercat nàutic).
Com més eslora, més caiguda
Per eslora, el mercat nàutic segueix representat majoritàriament per les embarcacions fins a 8 metres (88% de quota) que el 2020 van perdre de mitjana -11% de matriculacions, seguit dels barcos entre 8 i 12 metres d’eslora que representen el 8% del mercat (-13,9% de matriculacions). Les eslores a partir de 12 metres, que suposen el 3,7% del mercat, perden de mitjana -17% de matriculacions.
Per tipus d’embarcacions, els barcos a motor que representen la quota més destacada del mercat nàutic nacional (40%) perden -17% matriculacions el 2020. Les motos d’aigua són el següent mercat amb més quota (29%) i el que té menys caiguda el 2020 (-0,6%).
Les embarcacions pneumàtiques plegables i pneumàtiques semirígides suposen l’11,7% del mercat, respectivament, i van registrar caigudes del -4,1% les primeres i del -22,1% les semirígides. La vela amb el 7,4% del mercat nàutic, el 2020 va perdre -2,4% de matriculacions.
Europa Press
Temes:
Notícies relacionadesECONOMY, BUSINESS & FINANCE
TOURISM & LEISURE
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- El gall de la plaça d’Espanya
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors