Distribució

El Corte Inglés pren mesures per assemblar-se a Amazon

El 2021 el Corte Inglés crearà una filial logística amb què triplicar aquest negoci i facturar fins a 1.200 milions

El Corte Inglés preveu el tancament de 25 establiments aquest any

El Corte Inglés preveu el tancament de 25 establiments aquest any

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

 El creixement accelerat de la venda a distància i ‘online’ durant la pandèmia ha obligat El Corte Inglés a millorar la seva organització i dissenyar un projecte per crear una filial logística pròpia. El projecte ja ha sigut dibuixat i s’espera que estigui en marxa a finals del 2021. L’aposta omnicanal de la cadena, en botigues físiques i internet, es tradueix d’aquesta manera en la potenciació de la logística (emmagatzematge i transport) com a peça estratègica en qualsevol negoci ‘online’ que es preï. Amazon és la referència a seguir. Per això, El Corte Inglés crearà una nova filial independent en temes logístics (gestió d’emmagatzematge i enviament) per competir amb Amazon i amb l’objectiu d’oferir la seva infraestructura a tercers i triplicar el seu volum de negoci fins a facturar entorn de 1.200 milions d’euros el primer any d’activitat, gairebé tres vegades més que en l’actualitat.

El grup presidit Marta Álvarez viu moments complexos com a conseqüència de les passades restriccions d’aforament i tancaments dels seus establiments. Però el repte ‘online’ pot oferir avantatges per a un grup amb àmplia presència física a les ciutats espanyoles. La intenció de la companyia és aprofitar la infraestructura logística amb què ja compta, que és la que dona servei als seus centres comercials i supermercats. Els centres de venda continuaran oferint el servei d’enviament urgent.

Notícies relacionades

Fonts del sector apunten que es tracta d’una divisió en què treballen al voltant de 5.000 persones. Les grans plataformes logístiques de la firma són dues, la de Valdemoro a Madrid i la Montornès del Vallès a Catalunya. Aquesta última ocupa més d’un miler de persones i dona servei a Catalunya, les Balears i part de l’arc mediterrani. Globalment, ECI compta amb 1,2 milions de metres quadrats de superfície en 50 magatzems, a més de la capacitat d’emmagatzematge dels seus propis punts de venda.

El grup, que es troba immers en accelerar la seva digitalització, va multiplicar per tres les seves vendes ‘online’ en el primer semestre fiscal i ja representen el 15% del total de les vendes contra el 7% de l’any passat. En concret, les vendes ‘online’ van créixer un 124% en el segon trimestre després de la reobertura de botigues, que només al juny va registrar una alça del 218%. En el conjunt del primer semestre fiscal, el mes d’abril, coincidint amb el confinament per l’estat d’alarma, va ser el que més creixement van registrar les vendes ‘online’, ja que es van disparar un 386%.