LEGISLACIÓ EN PREPARACIÓ
L'avantprojecte de llei del teletreball: els treballadors podran negociar l'horari
Les empreses hauran d'assumir les despeses que ocasioni treballar des de casa, segons el text que prepara el Govern
zentauroepp52807539 opinion teletrabajo200419164620 /
El Ministeri de Treball està elaborant l’avantprojecte de llei que regula el teletreball. El text contempla que el teletreball sigui voluntari, que el treballador pugui negociar l’horari i que les empreses assumeixin totes les despeses que comporta treballar des de casa com va avançar EL PERIÓDICO en l’entrevista amb la ministra de Treball, Yolanda Díaz.
«El desenvolupament de la feina a distància haurà de ser sufragada en la seva totalitat per l’empresa i no haurà de suposar, en cap cas, que la persona treballadora assumeixi les despeses, directes o indirectes, relacionades amb els equips, els instruments i mitjans vinculats al desenvolupament de l’activitat laboral», assenyala el text de l’avantprojecte, que està en audiència pública des d’aquest divendres.
La ministra de Treball, Yolanda Díaz, ja va avançar en una entrevista a EL PERIÓDICO que el teletreball «no pot sortir gratis a les empreses». Sobre com compensar les despeses que genera treballar des de casa, la ministra ha apuntat diferents sistemes: amb un percentatge de la nòmina, amb dietes o amb la comprovació documental d’aquestes despeses.
Acord específic de teletreball
La norma remarca el caràcter voluntari del teletreball i assenyala que treballadors i empresa hauran de pactar les condicions en un acord específic sobre l’assumpte.
«L’acord de treball a distància haurà de fer-se per escrit» i es podrà incorporar al contracte de treball inicial o bé en un moment posterior. El contingut mínim que haurà de constar en aquest acord serà l’horari del treballador i les normes de disponibilitat, la distribució entre el treball presencial i a distància, el lloc de treball habitual, els mitjans de control empresarial de l’activitat, el mecanisme de compensació de les despeses així com un inventari de mitjans materials amb el seu període de vida útil.
Respecte a l’horari, l’avantprojecte inclou el dret a l’horari flexible: «La persona que desenvolupa la feina a distància podrà alterar l’horari de prestació de serveis establert respectant la normativa sobre temps de treball i de descans».
Notícies relacionadesMalgrat la flexibilitat, l’acord de teletreball entre empleat i empresa haurà de fixar un horari en el qual la disponibilitat del treballador haurà de ser total, ha apuntat la ministra Díaz aquest divendres en declaracions a Onda Cero. La norma també recull el dret a la desconnexió digital.
El text s’ha d’acabar de negociar amb els agents socials. Així mateix, haurà de ser aprovat en el Consell de Ministres i després per les Corts.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
