16 jul 2020

Anar al contingut

El Sepe publica una guia de possibles errors en la sol·licitud que retarden el cobrament de l'erto

El servei públic d'ocupació estatal recomana tornar a enviar la documentació en els casos en què la plantilla no ha cobrat l'atur

Acn

El Sepe publica una guia de possibles errors en la sol·licitud que retarden el cobrament de l'erto

Aina Marti

Dos mesos després que comencés l’allau d’expedients temporals de regulació d’ocupació (erto) d’empreses obligades a reduir o suspendre la seva activitat per la Covid-19, el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) ha publicat una guia sobre com s’ha d’actuar en cas de detectar problemes en el cobrament de l’atur.

L’impagament de les prestacions de tota la plantilla es pot deure al fet que no s’hagi enviat la documentació, que aquesta tingués un codi de compte incorrecte o que els treballadors pertanyin a un altre codi de compte de cotització. En aquests casos, es demana a les empreses que enviïn la documentació si no ho havien fet o que corregeixin les dades errònies de l’Excel i les remetin de nou al servei d’ocupació estatal.

Segons el SEPE, els errors més comuns en el pagament de l’atur dins d’una mateixa empresa són culpa de les dades que remet l’empresa, com, per exemple, equivocacions en el DNI o compte bancari, i també que aquest sigui de bancs que no existeixen.

Per les companyies on només alguns treballadors han rebut la prestació però no tots, el servei estatal també recomana corregir els documents i remetre’ls de nou a la direcció provincial per registre electrònic.

En la mateixa línia, per resoldre la situació de les persones que no han ingressat la nòmina del SEPE perquè no figuraven a l’Excel inicial, es recomana enviar-ne un de nou només per la persona afectada. A més, també asseguren que hi ha hagut incidències en el pagament de les prestacions de les persones que treballaven en més d’una empresa i totes han presentat un erto.

En aquest cas, el SEPE actuarà d’ofici i el treballador no ha de fer res. Tampoc han de presentar cap tipus de documentació els treballadors que encara no han rebut el ‘plus’ de la prestació per les persones amb fills. El servei estatal està revisant els casos i ho corregirà d’ofici. En canvi, si el problema es deu a un error en la base de la cotització o en el percentatge de reducció de jornada, es demana que l’empresa corregeixi la xifra.

Resolució del 98%

El Ministeri de Treball assegura que ja s’han resolt el 98% de les prestacions de les persones incloses en un expedient temporal. Tot i així, hi ha milers de persones que no han rebut la nòmina del SEPE. Segons les dades del Govern, uns 80.000 treballadors afectats per un erto encara no havien cobrat la prestació la setmana passada. A més, milers d’empleats han denunciat rebre nòmines errònies.

En les últimes dues setmanes, CCOO ja ha recollit 250 reclamacions col·lectives on s’inclouen 40.000 persones que no han ingressat el que els corresponia de l’atur a Catalunya.

‘Coronavirus avui’

Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions

Temes: ERTO Coronavirus