AUTOMOCIÓ
Nissan no arriba a un acord amb els sindicats, que seguiran en vaga indefinida
Els treballadors lamenten que a la reunió a Treball no s'hagi presentat cap dels membres principals de la direcció de Nissan Motor Ibérica
La planta de la Zona Franca està parada des del 5 de maig i l'empresa ha fet un erto a tots els empleats per «risc de contagi de la Covid-19»
nissan-zona-franca /
Els representants sindicals i la direcció de Nissan Motor Ibérica han tingut aquest matí una tensa reunió al Departament de Treball, com a resposta de la mediació proposada des de la Generalitat. Els treballadors lamenten que a la cita no hi hagi anat ni el director de la part industrial de la companyia a Espanya, Genís Alonso, ni la responsable de recursos humans, Gemma Nespral, cosa que qualifiquen de «falta de respecte envers la plantilla, que fa 17 dies que està de vaga indefinida».
Les plantes de Nissan estan aturades des del 5 de maig, l’endemà que es tornés a iniciar la producció de les ‘pick-up’ encarregades per Mercedes, en un contracte que expira a final de mes. El comitè d’empresa va convocar una vaga indefinida després de conèixer que la companyia només posaria en marxa la línia de les ‘pick-up’ durant un temps i que la línia de la eNV200 (la furgoneta elèctrica) encara no es reprendria. La planta de Montcada i Reixac, encarregada de la producció de plafons de carrosseria, no va arrencar el dia 4, cosa que va deixar sense peces la de la Zona Franca.
Des d’aleshores els treballadors reclamen a la multinacional japonesa conèixer els plans de futur de la factoria, uns plans que es comenta amb insistència que portaran al tancament de la fàbrica. Nissan ha comunicat als sindicats que el 28 de maig al matí la companyia oferirà els seus plans industrials de futur i que llavors es coneixerà la decisió presa des del Japó.
Recolzament institucional
Des de les institucions catalanes i espanyoles han reclamat a Nissan que aclareixi al més aviat possible els plans previstos per a la fàbrica de la Zona Franca, per això s’ha fet la reunió avui. La primera reunió de mediació convocada a l’inici del conflicte laboral també va acabar sense acord. En la cita d’avui els treballadors assenyalen: «En la reunió hem tornat a exposar la nostra preocupació per falta de claredat del futur industrial i del manteniment d’ocupació. La situació ha canviat radicalment des de l’última reunió de mediació que vam tenir, ja que les notícies publicades i els 17 dies de vaga han fet que els objectius del comitè d’empresa vagin més enllà dels 12 mesos de manteniment d’ocupació que vam demanar en aquella ocasió. Si en aquella ocasió la incertesa era el motiu de l’atur, ara la certesa que el nostre futur està en suspens ens fa apujar les exigències».
Des de Nissan els han reiterat que la decisió se sabrà la setmana que ve. «La direcció ha tornat a venir a la reunió sense res nou i han tornat a reiterar que ni poden assegurar l’ocupació ni els volums actuals. Avui ens han comunicat de forma oficial que l’anunci del pla estratègic global serà el 28 de maig, cosa que ja sabíem per la premsa», lamenten des dels sindicats.
Una anècdota que no va agradar als representants dels cinc centres de treball de Nissan a Espanya és que l’empresa, «en un exercici de cinisme superlatiu», va defensar en la reunió que havien fet un erto als treballadors de la Zona Franca per la seva seguretat davant del risc de contagi de la Covid-19.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
