pel coronavirus
La plantilla de Mercadona, amb ulleres de protecció
La cadena eleva la seva quota de mercat durant el confinament, segons Fintonic

52886753 60 /
La plantilla de Mercadona als supermercats començarà a portar ulleres de protecció a partir d’aquest divendres. La cadena ha actualitzat les mesures de protecció dels venedors i ha decidit afegir a més ulleres de protecció, com una via per mantenir la seguretat tant dels treballadors i dels clients i evitar focus de contagi.
Des del dilluns 23 de març i durant aquella setmana es va procedir a la instal·lació progressiva de mampares de metacrilat de protecció/separació a la secció de caixes de tots els supermercats. També s’han adoptat mesures especials en blocs logístics i magatzems per salvaguardar la higiene durant tota la cadena logística. Igualment, s’han reforçat els processos de desinfecció i neteja diaris de les instal·lacions amb serveis externs.
Notícies relacionadesTambé s’ha procedit a la instal·lació a cada supermercat de gel desinfectant i paper perquè els clients puguin procedir a la neteja del mànec del carro, reforçant la seva higiene. Així mateix, s’adopta la mesura d’ús obligatori de guants per als clients, els mateixos que s’utilitzen a la secció de fruita i verdura, que la companyia posarà també a la seva disposició en els accessos als supermercats.
Quota de mercat, segons Fintonic
Mercadona ha elevat la quota de mercat en el sector de la distribució alimentària durant l’estat d’alarma segons dades de Fintonic, fins al 39,2% de les vendes. En concret, la firma presidida per Juan Roig supera Carrefour, que arriba al 10,4%, Lidl (6,06%); Alcampo (4,8%) i Dia, amb un 4,7% del total. La despesa en alimentació és el principal desemborsament de les famílies en aquests dies. Segons dades de Fintonic, el comerç ‘online’ està baixant en volum globalment, amb una caiguda del 17%, tot i que s’ha elevat la venda de llibres amb el confinament.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»
- Sanitat animal Una vintena de països ja han tancat la frontera al bestiar boví espanyol per la dermatosi, la llengua blava i la grip aviària
- Música Eric Clapton tornarà a Barcelona el maig del 2026 després de més de 20 anys del seu últim concert a la ciutat