Empreses
Iberdrola llança una emissió de bons verds per 750 milions
L'elèctrica es converteix en la primera empresa espanyola en anar al mercat de deute des del coronavirus

rosas47546327 sanchez galan presidente iberdrola200203172737 /
Iberdrola ha llançat una emissió de bons verds, amb venciment a cinc anys, per un import inicial de 750 milions d’euros, en un context complex de mercat arran de la incertesa mundial generada per la pandèmia del coronavirus.
Els bons verds són un tipus de deute els fons del qual es destinen exclusivament a finançar o refinançar, en part o en la seva totalitat, projectes ‘verds’, és a dir, sostenibles, socialment responsables i amb un impacte positiu per al medi ambient. En aquest cas, Iberdrola destinarà els fons finançar i refinançar totalment o parcialment inversions renovables d’Espanya, Mèxic i Regne Unit, majoritàriament parcs eòlics terrestres.
Notícies relacionadesLa demanda ha superat els 6.000 milions d’euros i el cupó ha quedat fixat en el 0,875 en un entorn de gran volatilitat als mercats financers. Amb aquesta operació, Iberdrola es converteix en la primera de les grans companyies espanyoles que duu a terme el repte d’anar al mercat de deute des que es va decretar l’estat d’alarma pel Covid-19. L’emissió s’ha col·locat entre 227 inversors, principalment europeus i del Regne Unit.
La companyia que dirigeix Ignacio Sánchez-Galán ratifica el compromís amb la seva estratègia d’aconseguir que el seu passiu tingui format verd, d’acord amb l’aposta de la companyia per un mix energètic sota en emissions de carboni, liderant la inversió mundial en energies renovables. Fins ara, el grup ha emès prop d’11.000 milions en bons verds des que va tancar amb èxit la seva primera col·locació d’aquest tipus el 2014.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA