El conflicte del Pròxim Orient

La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls

La protesta, que va reunir unes 15.000 persones, es va saldar amb 15 detinguts

La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
2
Es llegeix en minuts
Irene Benedicto
Irene Benedicto

Redactora d'Internacional

ver +
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Barcelona va tornar a sortir a sortir al carrer ahir en una nova manifestació en suport a Palestina i exigint el "final del genocidi" d’Israel a Gaza. Des de primera hora de la tarda, milers de persones van arribar a l’estació de Sants de Barcelona i els seus voltants, en una jornada de vaga general que va acabar amb 15 persones detingudes per desordres públics. Unes 15.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, van assistir a la protesta.

La Fátima, de 43 anys i originària de Tànger, va acudir-hi amb les seves dues filles, de 10 i 4 anys. "Elles entenen el que està passant, que hi ha nens de la seva edat morint cada dia", explica a EL PERIÓDICO. "Si les coses es posen lletges, em poso a prop de la policia perquè crec que ells em protegirien".

I les coses es van posar lletges. Minuts després de l’hora convocada, agents de la policia van començar a llançar gas pebre en el punt de trobada inicial, a l’avinguda de Roma, per dispersar alguns grups que, segons els Mossos d’Esquadra, estaven oferint resistència activa quan miraven d’impedir que l’equip de bàsquet del Hapoel Jerusalem sortís del seu hotel per al partit contra el Baxi Manresa d’ahir a la nit.

Els Comuns van anunciar la seva intenció de demanar la compareixença al Parlament de la consellera d’Interior, Núria Parlon, i del director dels Mossos d’Esquadra, Josep Lluís Trapero, per l’"ús indiscriminat" de gas pebre contra els manifestants.

Malgrat el transcurs pacífic durant dues hores i mitja, cap al final, la marxa es va dividir en dos grups que van prendre derives diferents. Mentre la capçalera de la manifestació va acabar el seu recorregut a la plaça del Centre, l’altra part va continuar fins al consolat d’Israel a Barcelona, a Gran Via de Carles III.

Allà es van viure els moments de tensió més grans, mentre manifestants encaputxats van fer caure contenidors a què semblava que es disposaven a calar foc, els antiavalots van carregar contra la multitud.

Finalment, els Mossos van detenir 15 persones per desordres públics. Segons informa el cos en un comunicat, es van produir danys en diversos establiments per llançament de pedres i objectes contundents i es van cremar diversos contenidors.

Notícies relacionades

Vaga general

Respecte a la jornada de vaga, va complicar el trànsit per carreteres i les principals vies del centre de Barcelona, si bé va tenir un baix impacte en l’activitat de les empreses. Diferents sindicats van fer crides a parar de manera total o parcial durant la jornada i les universitats van ser un dels focus de més paràlisi. Mobilitzacions que, malgrat incidències puntuals com talls a la via de tren a Girona, van ser compatibles amb el compliment dels serveis mínims. Des de CCOO i UGT, sindicats majoritaris i convocants d’aturades parcials, no han facilitat dades exactes de seguiment.