Majoristes de Mercabarna busquen col·locar productes 'premium' per la renúncia del MWC

L'any passat el congrés va suposar un 20% més de vendes que qualsevol altra setmana del febrer

mercabarna / periodico

2
Es llegeix en minuts
Acn

La cancel·lació del Mobile World Congress (MWC) ha causat un fort impacte en algunes empreses a l’engròs de Mercabarna que serveixen a la restauració, tant a hotels i restaurants de Barcelona com a la mateixa fira. Aquestes empreses estan ara plenes de producte premium que preveia vendre durant el Mobile i que ara les empreses hauran d’intentar col·locar en un dels pitjors mesos de l’any per al sector. Fonts de Mercabarna van assegurar que aquest impacte ha sigut excepcional en algunes empreses, però que la incidència general en el mercat i en el subministrament als canals habituals ha sigut baixa. 

[Seguiu aquí totes les notícies en directe de l’epidèmia del coronavirus.]

Representants del peix, la carn i la fruita i verdura de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome) expliquen que l’any passat la fira del mòbil va suposar un pic de vendes important i es va distribuir un 20% més que qualsevol altra setmana de febrer. «El Mobile era l’agost de l’hivern i el fet que no es faci ens afectarà bastant».

Un dels majoristes més importants de peix i marisc de Mercabarna, Jordi Cubells, de Maresmar, valora així la cancel·lació del MWC l’endemà que es conegués la notícia. Té la nau plena de marisc d’alta qualitat. Peces més pròpies de la temporada d’estiu o Nadal que ara haurà de malvendre. Cubells reconeix que «aquestes peces no solen sortir per aquestes dates» i assumeix que haurà «de buscar una sortida» al producte per minimitzar les pèrdues. Alguns crustacis, com el cranc reial, podrien haver arribat a tenir un preu de venda d’entre 300 i 400 euros per unitat durant el MWC.

Notícies relacionades

En la mateixa situació es troba el sector de la fruita i verdura. Eva Cano, del Grup Cano, explica que la facturació caurà al voltant d’un 15% i que ja es treballa per «buscar altres sortides per no haver de llençar el producte» . L’empresa és un dels proveïdors de producte fresc més grans del Mobile i l’any passat va distribuir 30.000 amanides gurmet i 40.000 broquetes de fruita. A més del producte que té en estoc sense una sortida clara, en el seu cas hi ha un perjudici també per a una trentena de treballadors que l’empresa contractava expressament per a la campanya del MWC.

«A nosaltres ens ha afectat molt. Aquest és un mes molt fluix, perquè a l’hivern no hi ha moviment, i la fira ens l’animava molt», es lamenta Cano. Ho valoren igual des del sector carni. Martí Colomer, de General Cárnica diu que la caiguda de vendes oscil·larà aquest mes entre el 10% i el 15% si es compta en quilos. «En diners serà molt més», assegura. Aquesta empresa preveia vendre una tona de carn ‘premium’ cada dia del Mobile, de vedella de races com el Wagyu, Angus o Nebraska i peces com filet i entrecots. «Intentarem desviar part del producte, però amb el producte ‘premium’ és més complicat», explica aquest empresari. Per a ell part de la solució passa per filetejar i ultracongelar les peces i vendre-les a un preu més baix.