Segons el 'Wall Street Jorunal'

Ghosn es va escapar del Japó ficat en una caixa i aprofitant un escàner trencat

L'expresident de Nissan-Renault va poder evadir la seguretat de l'aeroport gràcies a una errada en una de les màquines de control d'equipatges pesats

FILE PHOTO - Carlos Ghosn  chairman and CEO of the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance  attends the Tomorrow In Motion event on the eve of press day at the Paris Auto Show  in Paris  France  October 1  2018   REUTERS Regis Duvignau File Photo

FILE PHOTO - Carlos Ghosn chairman and CEO of the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance attends the Tomorrow In Motion event on the eve of press day at the Paris Auto Show in Paris France October 1 2018 REUTERS Regis Duvignau File Photo / Regis Duvignau (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
EFE

L’expresident de Nissan-Renault, Carlos Ghosn, va aconseguir escapar-se de la justícia japonesa i arribar fins al Líban gràcies a una errada en el dispositiu de seguretat de l’aeroport d’Osaka (Japó). El magnat del motor va evadir les autoritats nipones ficat en una caixa pensada per al transport d’instruments musicals de gran mida i no va ser detectat perquè va passar els controls de seguretat per una estació amb l’escàner de materials pesats avariat. Aquesta és la versió sobre la fuga de l’exdirigent automobilístic que ha publicat aquest dilluns el ‘Wall Street Journal’.   

La bretxa en la seguretat de l’aeroport va ser detectada mesos enrere per persones implicades en la seva fuga, que també s’havien adonat que la terminal d’avions privats d’Osaka era molt més tranquil·la que en altres aeroports nipons, segons el ‘Journal’. Abans de la fugida, Ghosn es trobava a Tòquio sota vigilància i amb restriccions en el contacte amb la seva família, tot i que amb llibertat per sortir de casa seva.

Notícies relacionades

Per dur a terme la fuga va haver de recórrer un trajecte de gairebé 500 quilòmetres, distància que separa Osaka de la capital japonesa. Així mateix, ‘The Wall Street Journal’ va apuntar que Carlos Ghosn va recórrer al servei d’empreses de seguretat privada nord-americanes i, en concret, a un «expert en les fugues clandestines» i bastant conegut al seu sector anomenat Michael Taylor, que també és un exmilitar de les forces especials de l’Exèrcit dels Estats Units. D’altra banda, Ghosn ha intentat desvincular la seva família de la fugida i ha assegurat que només ell n’és el responsable.

Les autoritats nipones han augmentat la seguretat i les mesures migratòries després de la fugida, tal com va assegurar el ministre de Justícia del Japó, Masako Mori, qui va assegurar que es reforçarien els procediments de sortida dels aeroports després de la fugida del magnat de Renault-Nissan. Carlos Ghosn esperava sota llibertat sota fiança a Tòquio el judici per les irregularitats financeres de què l’acusen

Temes:

Japó Beirut